8 שנים אחרי הפיגוע: שני מאסרי עולם למחבל שרצח את מלאכי רוזנפלד

בית המשפט הצבאי גזר את עונשו של מעאד חאמד, שהורשע לפי הודאתו שגרם למותו של הצעיר הישראלי שנורה ברכבו בשומרון בשובו ממשחק כדורסל. בנוסף נקבע שהנאשם ישלם פיצויים למשפחת המנוח ולנפגעי העבירה בסך של יותר ממיליון שקלים

מלאכי משה רוזנפלד ז"ל. נרצח ביוני 2015
מלאכי משה רוזנפלד ז"ל. נרצח ביוני 2015 | צילום: באדיבות המשפחה

בית המשפט הצבאי גזר אמש (חמישי) שני מאסרי עולם על מעאד חאמד, המחבל שהורשע על פי הודאתו בעבירות של גרימת מוות בכוונה, המקבילה לעבירת רצח ביהודה ושומרון, בגין גרימת מותו של מלאכי רוזנפלד בפיגוע הירי ליד דומא שבשומרון בשנת 2015.

המחבל הורשע בכך שהקים חוליה צבאית מטעם ארגון הטרור חמאס, במטרה לבצע פיגועים נגד מטרות ישראליות, ותכנן, ביחד עם חברי חוליה נוספים, לבצע פיגוע ירי. במסגרת זו, ב-29 ביוני 2015, הוא ירה לעבר רכב פרטי שבו שהו ארבעה נוסעים ישראלים, רצח את רוזנפלד בן ה-25 בשובו ממשחק כדורסל ביישוב עלי, ופצע שלושה מחבריו.

מלאכי רוזנפלד, המחבלים המעורבים בפיגוע ליד דומא בבית המשפט
המחבלים המעורבים בפיגוע ליד דומא בבית המשפט | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כמו כן, הנאשם הועמד לדין בגין פיגוע ירי נוסף מחודש יוני 2015, והוא הורשע בעבירות של ניסיון לגרימת מוות בכוונה, בחברות ופעילות בהתאחדות בלתי מותרת ובעבירות ביטחון נוספות. בנוסף לעונש המאסר נקבע שהנאשם ישלם פיצויים למשפחת המנוח ולנפגעי העבירה בסך כולל של מליון ו-90 אלף שקלים.

חברי החוליה שהקים הנאשם, למעט אחד, נשפטו כבר לפני מספר שנים. על שניים מחברי החוליה נגזר עונש של מאסר עולם ועל חבר אחר נגזר עונש של מאסר עולם ו-30 שנים. חבר חוליה נוסף ברח ועדיין לא נעצר.