דיווח: ישראל תקפה שיירת משאיות אמל"ח בגבול עיראק-סוריה

על פי דיווחים זרים, ישראל ביצעה תקיפה אווירית נגד שיירה של 25 משאיות עם תחמושת רבה, אשר חצו את מעבר אל-קאים, וככל הנראה שייכות לחיזבאללה. עוד מדווח כי כלי הטיס ביצעו ירי אזהרה טרם התקיפה, על מנת לאפשר לנהגי המשאית להימלט מהמקום

זמן צפייה: 00:33

בסוריה ובעיראק מדווחים הלילה (שני) כי ישראל תקפה שיירה של 25 משאיות אמל"ח ששייכות לארגון הטרור חיזבאללה, וחצו את הגבול מעיראק לסוריה. ברשת אל-ערביה מדווחים על שבעה הרוגים בהתקפה.

על פי הדיווחים, כלי הטיס התוקפים ביצעו ירי אזהרה על מנת לאפשר לנהגי המשאיות להימלט מהמקום, טרם תקפו אותן. רשת אל-ערביה טוענת כי מעבר אל-קאים בין גבול סוריה לעיראק נשלט באופן מעשי על ידי מיליציות איראניות.

לפי הערכות, איראן מעבירה לעיתים קרובות אספקת נשק לחיזבאללה, בעזרת שיירות שעוברות בין עיראק לסוריה. קטעים וידאו שאמינותם טרם אומתה, מראים כי במקום פרצה שריפה בעקבות התקיפה.

בתוך כך, כלי תקשורת בעיראק מדווחים כי מזל"ט נפל על מתחם מגורים מצפון לכירכוכ, מבלי לגרום נזק. על פי חלק מהדיווחים מדובר במזל"ט ריגול מסוג "FIX WING".

המזל''ט שמדווח כי נפל על בניין מגורים בעיראק
המזל''ט שמדווח כי נפל על בניין מגורים בעיראק

נזכיר כי אמש אירע פיצוץ באיראן, במחסן תחמושת של משרד ההגנה. על-פי דיווחים לא רשמיים, מדובר בתקיפה של רחפן ממולכד. לא היו נפגעים. בנוסף, שריפת ענק פרצה בבית זיקוק מרכזי בטהרן – אך גם שם לא ברור מה גרם לכך ואם יש נפגעים. כמו כן, רעידת אדמה עוצמתית הכתה באיראן. על פי דיווחים ראשוניים שלושה בני אדם נהרגו וכ-300 מאות נפצעו.

העיתון האמריקני "וול סטריט ג'ורנל" טען זמן קצר לאחר מכן כי הפיצוץ בוצע על ידי ארצות הברית וישראל. גורם רשמי בארצות הברית המעורב בפרשה, אמר לעיתון כי ישראל וארצות הברית עומדות מאחורי התקיפה באיספאהן. התקיפה בוצעה על ידי מטוס ללא טייס באופן חשאי. מוקדם יותר פורסם בעיתון הסעודי "אל-ערבייה" כי התקיפה הייתה של חיל האוויר האמריקני ושל "מדינה נוספת" - כך לפי גורמים אמריקנים שדיברו עם העיתון.

גורמי מודיעין מערביים אומרים כי הפעולה הלילה באיראן מזכירה את מתקפת המלטים המתאבדים על מחסן המל"טים האיראנים בכארמנשה במערב איראן במרץ 2022, פעולה שיוחסה בידי האיראנים למוסד הישראלי. הם העריכו שבפעולה הלילה השתתפו לפחות ארבעה רחפנים מתאבדים. בתמונות נראה שהנזק שנגרם למפעל הוא הנזק שרצו להשיג התוקפים בפעולה.