הרמטכ"ל לתצפיתניות בגבול עזה: "נתחקר - ונמשיך קדימה"

רב-אלוף הרצי הלוי ביקר בגדוד האיסוף 414 ובשיחה עם תצפיתניות, והתייחס להתעלמות מהאזהרות לפני 7 באוקטובר: "אנחנו מאוד מאוד סומכים על העבודה שאתן עושות. הייתה לנו נקודה קשה". הלוי נפגש במקום גם עם לוחמי איסוף קרבי

זמן צפייה: 01:32

הרמטכ"ל הרצי הלוי ביקר היום (שלישי) בגדוד האיסוף 414 שבגבול רצועת עזה, ובשיחה עם תצפיתניות אמר להן: "אנחנו מאוד מאוד סומכים על העבודה שאתן עושות. הייתה לנו נקודה קשה, נלמד ונלך מאוד מאוד חזק קדימה". עוד נפגש הלוי עם לוחמים ולוחמות איסוף קרבי, יחד עם מפקד אוגדת עזה, תת-אלוף אבי רוזנפלד.

עוד אמר הרמטכ"ל: "אנחנו מסתכלים על מה שעושים פה בחמ"ל כזה ובעוד הרבה חמ"לים, בכל הגבולות שלנו מסביב למדינה כמשהו מאוד מאוד חשוב, מרכיב קריטי ביכולת שלנו לתת הגנה בגבולות. המערך הזה של האיסוף, של התצפיתניות, שבאמת חווה בשבעה באוקטובר גם עשייה מאוד חשובה שתרמה להבנה של מה שקורה, אבל גם חוויה קשה. הרבה מאוד הערכה על העשייה בשבעה באוקטובר ובעיקר על הרבה חוסן בחזרה לעבוד, לעבוד ברצינות, לעבוד במקצועיות".

הרמטכ"ל הרצי הלוי
הרמטכ"ל הרצי הלוי | צילום: פלאש 90

הלוי התייחס בדבריו להתעלמות מאזהרות התצפיתניות בגבול הרצועה לפני אירועי 7 באוקטובר, דבר שנחשב לאחד המחדלים המשמעותיים שהובילו למתקפת חמאס בשבת השחורה.