לוחם נטש עמדה - והודח: תחקיר מות לוחמת מג"ב בפיגוע בירושלים

ביום שני נקבע מותה של סמל-שני רוז לובין מחוץ לתחנת משטרת "שלם". בתחקיר ראשוני שפורסם היום עלה כי אחד מלוחמי הצוות נטש עמדה - מהלך שהוגדר כ"כשל משמעתי ומבצעי חמור". במשטרה אמרו כי הוא הודח משירות במשמר הגבול - וימשיך את שירותו בצה"ל

זמן צפייה: 00:47

לוחם מג"ב הודח מתפקידו לאחר שעלה בתחקיר משטרתי שנערך בעקבות האירוע בו נרצחה לוחמת מג"ב סמ"ש אלישבע רוז איידה לובין ז"ל כי בהתנהלותו "נמצא כשל משמעתי ומבצעי חמור", שכלל נטישת עמדה  - כך אישרה היום (חמישי) משטרת ישראל.

לאחר ביצוע תחקיר האירוע שבמהלכו נרצחה לוחמת מג"ב סמ"ש רוז לובין ז"ל סמוך לתחנת המשטרה ׳שלם׳ במזרח ירושלים על ידי מחבל תושב מזרח העיר, עולה כי בהתנהלותו של אחד מלוחמי הצוות נמצא כשל משמעתי ומבצעי חמור שכלל נטישת העמדה וזאת בניגוד מוחלט לפקודות וההנחיות.

בהתאם לכך, הוחלט על ידי מפקד משמר הגבול, ניצב בריק יצחק על הדחתו של הלוחם הנ"ל מתפקידו והעברתו להמשך שירות בצה"ל. ניצב יצחק מסר: "לוחמות ולוחמי משמר הגבול, נמצאים בחזית העשייה והלחימה, כחיל אנחנו אמונים על בטחונו ושלומו של הציבור- ובהתאם לסמכות הגדולה ישנה אחריות במידה זהה. משמר הגבול הוא חיל שחרט על דגלו מקצועיות ומקצוענות בהתאם למצפן ערכי ברור ומובהק. במקומות שבהם נבין שיש כשל, לא נתפשר ונטפל בנחישות ובאומץ פיקודי, תוך הפקת לקחים ושקיפות מלאה".

זירת הפיגוע בירושלים
זירת הפיגוע בירושלים | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

סמל-שני אלישבע רוז איידה לובין, לוחמת מג"ב בת 20, נדקרה למוות ביום שני בפיגוע בתחנת "שלם" בירושלים. במהלך פעילות הכוחות באזור הגיח המחבל, בן 16 מעיסאוויה, דקר את הלוחמת ופצע אותה אנושות. היא פונתה לבית החולים הדסה עין כרם - אך שם נקבע מותה. לוחם נוסף נפצע באורח בינוני. לוחם שלישי שהיה עמם ירה לעבר המחבל במטרה לנטרל אותו.