נקבע מותו של גדעון פרי, בן ה-38 שהותקף בפטיש בפיגוע בשומרון

פרי, בן 38 מקדומים, נרצח בפיגוע ליד אזור התעשייה פארק בראון שבשומרון. הוא הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים, הורים ואחים. תחילה מצבו הוגדר אנוש, אך לאחר מאמצים רבים ומאבק על חייו, הרופאים בבית החולים בילינסון בפתח תקווה נאלצו לקבוע את מותו. חברו ספד לו בכאב: "היה חבר מדהים, מצחיק בצורה בלתי רגילה. ראשון לעזור בכל מקום. חבר אמת". המחבל טרם נתפס

זמן צפייה: 01:10

הותר לפרסום: גדעון פרי, בן 38 מקדומים, הוא המאבטח שנרצח היום (ראשון) בפיגוע ליד אזור התעשייה פארק בראון שבשומרון. הוא הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים, הורים ואחים. פרי היה מנהל במפעל בו הותקף על-ידי מחבל בפטיש. תחילה מצבו הוגדר אנוש, אך לאחר מאמצים רבים ומאבק על חייו, הרופאים בבית החולים בילינסון בפתח תקווה נאלצו לקבוע את מותו.

פרי ניהל את חנות כלי הנגינה הראשונה בשומרון. הוא שירת כקצין תקשוב בצה"ל ושירת במילואים החל מתחילת המלחמה בצפון ובעזה. חבריו מספרים על איש חסד גדול: "גדעון מימן ופעל במו ידיו למען פרוייקטים רבים להנגשה ולסיוע לחלשים ומועטי יכולת, בשקט ובעוצמה, ככה הוא פעל".

חבר נוסף מספר עליו כי "הוא היה חבר מדהים, מצחיק בצורה בלתי רגילה. ראשון לעזור בכל מקום. חבר אמת. מגיע לכל מקום ובכל שעה, פותר כל בעיה, מוכשר, יזם, חולם ולוחם".

כוחות רפואה באזור הפיגוע בשומרון
כוחות רפואה באזור הפיגוע בשומרון | צילום: תיעוד מבצעי מד"א

נשיא המדינה יצחק הרצוג מסר: "ליבנו ומחשבותינו הערב עם משפחתו ואוהביו של גדעון פרי שנרצח בידי בן עוולה בפיגוע בשומרון. אני מחזק את כוחות הביטחון שלנו שעושים לילות כימים בהגנה על אזרחי ישראל בכל גזרותיה, ויודע כי יבואו חשבון עם המרצח הארור ושולחיו".

ראש מועצת קדומים עוזאל ותיק ספד לפרי: "גדעון היה חבר יקר ואהוב. איש משפחה ואיש חסד שהיה הראשון להירתם לכל משימה. קהילת קדומים כולה כואבת ומחבקת את המשפחה. אנו דורשים מממשלת ישראל להבין שאנחנו במלחמה ולהורות לצבא לפעול בהתאם. אנחנו מתאבלים על מות חברנו, אך איננו נשברים - ההתיישבות של היהודים בארצם חזקה מכל מכת מחבל, ובבניין הארץ ננוחם".

זירת הפיגוע באזור התעשייה בראון
זירת הפיגוע באזור התעשייה בראון

כאמור, המחבל, שטרם נתפס, הגיע לאזור התעשייה פארק בראון סמוך לקדומים תקף מאבטח, פצע אותו באורח אנוש - וגנב את נשקו. כוחות צה"ל פתחו במרדף אחריו, והוא ברח לשטח אחד המפעלים.

ראש מועצת קדומים דרש בזירת הפיגוע ממפקד האוגדה וממח"ט שומרון לקיים דיון דחוף בנוגע למצב הביטחוני ביהודה ושומרון. "האינתיפאדה כבר כאן - לא ניתן שדם יהודים ימשיך להיות הפקר", מסר ותיק, "לא ייתכן שפועל שקיבל אישור של שירות הביטחון הכללי להיכנס למקום מבצע פיגוע בקלות ומצליח לברוח. האויב אינו מבין דבר מלבד כוח, ואנו דורשים העברת מסר ברור לכל מי שחושב לפגוע ביהודי - בלי שחרורים, בלי ערעורים ובלי משפטיזציה - מחבלים צריך לחסל".