צה"ל ומג"ב פעלו בג'נין: 7 לוחמים נפצעו, אחד במצב קשה

חילופי אש בין מסתערבי צה"ל ומג"ב לבין חמושים באזור מחנה הפליטים בצפון השומרון, כשהכוחות נכנסו למקום במטרה לעצור מבוקשים שתכננו לבצע פיגוע, והמחבלים טמנו להם מארב והפעילו מטען על ג'יפ ממוגן. הפלסטינים מדווחים על 5 הרוגים ו-66 פצועים

זמן צפייה: 03:01

שבעה לוחמי צה"ל ומג"ב נפצעו הבוקר (שני) באורח קל-קשה באזור מחנה הפליטים ג'נין, שם התפתחו הפרות סדר וחילופי אש בין חיילים לבין חמושים פלסטינים, כשמטעני חבלה הופעלו אל עבר הכוחות ולפחות חמישה רכבים צה"ליים הושבתו. משרד הבריאות הפלסטיני דיווח על חמישה הרוגים פלסטינים ועוד 66 פצועים, בהם 10 במצב קשה. שני מחבלים נעצרו.

בין הפצועים שני לוחמי צה"ל וחמישה לוחמי מג"ב, כאשר לוחמי מ"ס איו"ש, מג"ב וצה"ל ממשיכים לפעול במרחב ג'נין, וכוחות נוספים נכנסו לשטח לטובת חילוץ הלוחמים והרכבים תחת אש. מצבו של הפצוע קשה מפגיעת רסיסים הוגדר תחילה בינוני, אך הוחמר, והוא צפוי להיכנס בקרוב לניתוח ולאחר מכן לטיפול נמרץ.

בעקבות המטענים והירי, ישנם כלים תקולים - דויד, פנתר, שופל וטיגריס. בשעה זו מתבצע חילוץ הרכבים שנפגעו ונותרו מאוחר, ומדובר צה"ל נמסר כי הדבר עלול לקחת כמה שעות. הפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים רמב"ם בחיפה, משפחותיהם עודכנו. בנוסף, כלב של יחידת עוקץ נפצע גם הוא בפעילות, ופונה גם הוא לבית החולים. המפכ"ל קובי שבתאי הגיע בשעה זו לביה"ח רמב"ם לבקר את הפצועים, ובהמשך צפוי להגיע להעמק.

מפקד מג"ב, ניצב אמיר כהן, מסר: "אני מאחל החלמה מהירה ללוחמי מג"ב איו״ש וללוחמי צה״ל שנפצעו בחילופי אש כבדים שהתנהלו במקום. כוחותינו הוכיחו שוב את אומץ ליבם ונחישותם בלחימה בטרור. אני מביע את הערכתי הרבה לכוחות הביטחון ומחזק את ידי הלוחמים. נמשיך בפעילות המשותפת יחד עם כלל גופי הביטחון ונגיע לחצר ביתו של כל מחבל שינסה לפגוע בביטחוננו".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2306191303' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_er2z6ekl' duration='97']

שר הביטחון יואב גלנט התייחס לאירוע: "כוחות צה"ל ומג"ב ביצעו מעצר חשוב בג'נין. ביציאה התפתח קרב בעקבות עלייה של רכב ומטען. הכוחות לחמו באומץ ובקור רוח. כל הלוחמים הפצועים במצב יציב, לטרור לא יהיה מפלט, לא בג'נין ולא בעזה ולא בשום מקום אחר. אנחנו נעשה כל מאמץ לאפשר חיים תקינים לאוכלוסיה הפלסטינית. מצד אחד לחימה ללא פשרות בכל מחבל - ומצד שני יחס אחר לכל מי שאינו מעורב".

עוד אמר השר: "ראשית אני רוצה לשלוח מכאן איחולי החלמה מהירה לפצועים בפעילות בג'נין. בשעות האחרונות פעלו כוחות צה"ל למעצר מחבלים בעיר ג'נין. הפעולה שהתבצעה הלילה מצטרפת לעשרות מבצעים בהם לוחמי צה"ל, מג"ב ושב"כ הפגינו אומץ לב תחת אש כבדה, תוך חתירה למגע והשלימו את משימתם באופן מלא. במאבק בטרור אין פשרות, נמשיך לנקוט גישה התקפית ויוזמת. נשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותנו ונכה את גורמי הטרור בכל מקום בו ימצאו".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מסר: "מחזק את כוחות הביטחון, ימ"ס, צה"ל ומג"ב, אשר סיכנו את חייהם ונלחמו בג'נין מול מחבלים שפלים במשך שעות. עלינו להפגין נחישות מול האוייב. בתוך כך, מתפלל להחלמת הלוחמים הפצועים, עם ישראל כולו מאחוריכם".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2306191144' autoplay='0' credit='' desc='פיצוץ מטען החבלה ' poster='' kid='1_4e3ixztz' duration='43']

האירוע התחיל כשלוחמי יחידת המסתערבים של איו"ש נכנסו לג'נין לאור ידיעה של השב"כ על שני מבוקשים שתכננו להוציא פיגוע, כשבין היתר לאחר ביצוע המעצר מחבלים מפוצצים מטען גדול על ג'יפ ממוגן, שכנראה חודר אותו. הם מתכננים את המארב ביציאה של הלוחמים ומפוצצים עליהם את המטען. בצעד חריג, צה"ל אף הפעיל מסוקי קרב מסוג אפאצ'י בשמי ג'נין על מנת לאפשר פינוי פצועים מהמקום.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2306190851' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_dlad0pis' duration='6']

דובר חמאס, חאזם קאסם התייחס לפעילות במחנה הפליטים ואמר: "התנגדות בגדה היא איתנה וחזקה, והכיבוש רחוק מלנצח בקרב נגד ההתנגדות בג'נין, מה שקרה היום מוכיח פעם נוספת שהיא בלתי מנוצחת". גם בכיר הרשות הפלסטינית , חוסיין א-שייח הגיב בחשבון הטוויטר שלו: "מלחמה אכזרית ופתוחה כנגד העם הפלסטיני, מדינית, ביטחונית וכלכלית מצד כוחות הכיבוש. אנו בעיצומו של קרב מקיף בכל החזיתות המחייב את אחדות עמנו מול התוקפנות הזו וכן החלטות חסרות תקדים שיש לקבל בישיבת הנהגת החירום בראשות הנשיא אבו מאזן".

מסוק צה''לי בשמי ג'נין
מסוק צה''לי בשמי ג'נין | צילום: רויטרס
פעילות כוחות צה''ל בג'נין
פעילות כוחות צה''ל בג'נין | צילום: רויטרס

בנוסף, לפי דיווח פלסטיני אחר, ישראל העבירה הלילה לידי הפלסטינים את גופתו של המחבל מחמד אוסאמה אבו ג'ומעה בן ה-23 מא-טור שבמזרח ירושלים, שנהרג בעת שביצע את הפיגוע בצומת שילת בחודש ספטמבר שעבר. בפיגוע נפצעו שמונה ישראלים. בהתאם להוראות מערכת הביטחון קבורתו נערכה מיד עם מסירת הגופה בבית הקברות סמוך לשער האריות ובהשתתפות מצומצמת של עד 25 משתתפים.

נזכיר כי בשבוע שעבר צה"ל הרס את ביתו של המחבל שהשתתף בפיגוע שבו נהרג סמ"ר עידו ברוך, לוחם סיירת גבעתי שנהרג בפיגוע ירי סמוך לשבי שומרון. במהלך הפעילות התפתחו הפרות סדר שכללו גם ירי והשלכת מטענים לעבר הכוחות. הפלסטינים דיווחו על הרוג אחד ועשרות נפגעים כתוצאה משאיפת גז מדמיע.