פיגוע בשילת: 3 פצועים קל, המחבל נורה ונהרג

גבר נדקר הערב בתחנת דלק בצומת שילת שבכביש 443 ושניים נוספים נפגעו משאיפת גז פלפל. למקום הוזעקו פרמדיקים וחובשים של מד"א שהעניקו להם טיפול רפואי ראשוני. הדוקר נוטרל. עוד נודע כי המחבל ניסה לפתוח דלתות רכבים - וריסס גז מדמיע.

זמן צפייה: 01:25

דיווח ראשוני: חשד לפיגוע דקירה הערב (חמישי) בתחנת דלק בצומת שילת שבכביש 443. ניידת של טיפול נמרץ במקום דיווחו על חמישה נפגעים קל: 3 נפגעים במצב קל כתוצאה מריסוס של גז פלפל, פצוע במצב קל כבן 50, עם חבלות ופצוע במצב קל כתוצאה מדקירה. הדוקר, כבן 30, נורה ונהרג. מפרטים ראשוניים עולה כי המחבל רץ בין המכוניות וניסה לפגוע באנשים שהיו בתוכן, וריסס גז מדמיע תוך שהוא מנסה לפתוח דלתות רכבים.

מדובר ככל הנראה באדם חמוש בסכין שהתנפל על שוטר בלבוש אזרחי שהיה לאחר המשמרת שלו. השוטר בתגובה ירה על המחבל וניטרל אותו, השוטר נפצע באורח קל בידו. בנוסף לכך, גז פלפל רוסס בידי עוברים ושבים בניסיון לנטרל את המחבל, וכתוצאה מכך כאמור נפגעו שלושה נוספים.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2209222258' autoplay='0' credit='' desc='מפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון על הפיגוע בשילת ' poster='' kid='1_gofchhli' duration='']

מפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון, הדגיש בתדרוך כתבים בזירת הפיגוע כי מדובר במענה מקצועי של שוטר מג"ב, שניטרל את המחבל ובכך מנע פגיעה קשה ורבה יותר. הוא הוסיף כי על פי בדיקה מקצועית בשטח, עולה כי המחבל הנו תושב מזרח ירושלים בשנות ה-20 לחייו.

ד" דרור בן דוד, שראה את הפיגוע והגיע שניות לאחריו, אמר הערב לחדשות 13: "עמדתי בפקק ופתאום ראיתי המון רץ לכיוון תחנת האוטובוס והמון רעש, בגלל שאני רופא עמדתי על אי התנועה ‏ומיד רצתי לזירת האירוע. כשהגעתי זיהיתי מספר פצועים ומיד התחלתי לטפל בפצוע הקשה ביותר, ואז הבנתי שמדובר במחבל. הוא היה ללא רוח חיים, כאשר מד"א הגיעו קבענו את מותו".

כוחות הצלה בזירת הפגוע בצומת שילת
כוחות הצלה בזירת הפגוע בצומת שילת | צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90

כוחות משטרה וביטחון בצומת שילת עושים סריקות לוודא שהיארוע הסתיים ואין עוד מפגעים באזור. ממד"א נמסר כי "בשעה 20:40 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב איילון על מפגע שיצא מרכב ברמזור בכביש 443 בצומת מודיעין-מערב, פתח את הדלת של שני רכבים ובמהלך מאבק פגע קלות בגבר כבן 39 ובגבר כבן 23 ופצע אותם קלות ביד ובמקביל ריסס גז מדמיע לעבר נוסעי רכבים, שני כלי רכב המשיכו בנסיעה עד לתחנת הדלק סמוך לצומת שילת, ורכב אחד נשאר בצומת מודיעין-מערב.

"חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לסה"כ 8 נפגעים קל מאוד, בהם 2 גברים עם חתך שטחי, ו-5 שנפגעו מגז מדמיע. בנוסף טופל הגבר שנטרל את המפגע ונחבל קלות בפניו".

חשד לפיגוע דקירה בצומת שילת
חשד לפיגוע דקירה בצומת שילת

מהמשטרה נמסר: "המשטרה פתחה בחקירת ארועי דקירה בצומת מודיעין מערב, במהלכו נפצעו שלושה אזרחים, החשוד בדקירה נוטרל. במוקד 100 התקבל לפני זמן קצר דיווח בדבר חשד לאירוע דקירה בצומת מודיעין מערב, במסגרתו נדקרו שלושה אזרחים באורח קל על ידי חשוד שנוטרל על-ידי שוטר. בחינת הרקע והנסיבות בבדיקה".