אריה בן ה-16 נרצח בפיגוע בירושלים: "היה בחור מקסים"

הנער היה בדרכו לישיבת בית מאיר שבה הוא לומד, כשלפתע התפוצץ המטען בתחנת האוטובוס בכניסה לבירה. הוא פונה במצב אנוש לביה"ח - שם נקבע מותו. רב הישיבה: "זה קשה מאוד. נלחם על כל יעד שקיבל על עצמו". 26 נפצעו, בהם אחד במצב אנוש ושניים קשה. מטען התפוצץ גם בשכונת רמות והשניים הופעלו מרחוק

זמן צפייה: 16:31

שעות ספורות לאחר הפיגוע המשולב בירושלים הבוקר (רביעי), שבו נפגעו 26 בני אדם, בהם שלושה שנפצעו קשה, הותר לפרסום כי אריה שצ'ופק, בן 16 מירושלים, הוא הנער שנער שנרצח בפיגוע. בבית חולים שערי צדק נמצאים כעת שני פצועים נוספים מהפיגוע שנפגעו באורח קשה, ושניים נוספים שמצבם מוגדר בינוני. הלוויתו של הנער המנוח תצא היום ב-15:00 מרחבת בית הכנסת בוסטון ברחוב האדמו"ר מרוז'ין 17 בירושלים להר המנוחות.

רב הישיבה שבה למד אריה שצ'ופק בבית מאיר, יהודה מושקוביץ', אמר לחדשות 13: "זה קשה מאוד, בוקר לא קל לכל עם ישראל ובפרט בישיבה שלנו - ישיבה של משפחת אחת. אריה היה בחור מקסים. הוא נלחם כמו אריה על כל יעד שקיבל על עצמו. בכל בוקר בשעה הזו הוא היה מחכה שם בתחנה, לא היה מפספס אף פעם. זה מה שהקדוש ברוך הוא רצה. ה' יעזור, שהקדוש ברוך הוא ירפא את שברנו".

סמוך ל-07:00 התפוצץ מטען חבלה בכניסה לירושלים. זמן קצר לאחר מכן נשמע פיצוץ נוסף בצומת בכניסה לשכונת רמות בעיר. 26 בני אדם נפגעו בשני הפיצוצים. שצ'ופק היה בדרכו לישיבת בית מאיר בה הוא לומד, כאשר התפוצץ המטען. הוא הגיע לבית חולים שערי צדק בירושלים במצב אנוש, שם נלחמו הרופאים על חייו אך נאלצו לקבוע את מותו.

מבדיקה של חבלני משטרת ישראל בשתי הזירות עולה כי מדובר במטעני חבלה שונים שהונחו בשתי הזירות, ככל הנראה על אופניים. נמשכות הסריקות אחר מטענים אפשריים נוספים.

זירת הפיגוע בכניסה לירושלים
זירת הפיגוע בכניסה לירושלים | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

מחקירה ראשונית עולה כי המטענים הכילו מסמרים והופעלו באמצעות טלפונים, המחבלים נמלטו. בעקבות האירועים, ראש הממשלה יאיר לפיד כינס הערכת מצב ביטחונית ב-12:00 בקריה בתל אביב עם שר הביטחון בני גנץ, השר לביטחון הפנים עמר בר-לב וגורמים ביטחוניים נוספים.

מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי הגיע לזירת האירוע, שהרבה זמן לא נראה כמותו בירושלים, ואמר: "בוקר לא פשוט מבחינת כמות הנפגעים. יש לנו מתווה של פיגוע שהרבה שנים לא ראינו כמותו, שני פיגועים ברצף. אנחנו לא יודעים כרגע להגיד האם מדובר במפגע בודד או בחולייה מפוצלת. כרגע עיקר המאמץ של משטרת ישראל הוא סריקות באזורים המועדים לפורענות, אם זה בתחנות אוטובוסים או ריכוזי קהל".

זירת הפיגוע בכניסה לירושלים
זירת הפיגוע בכניסה לירושלים | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לפי שעה, אף ארגון לא לקח אחריות על הפיגוע, אולם חמאס בעזה מיהרו להגיב ולברך. חקירת האירוע מתנהלת כרגע בהובלת שירות הביטחון הכללי, שעוקבים אחר מצלמות האבטחה שפרוסים לאורך ציר התנועה.

מהדסה עין כרם נמסר כי "מהפיגוע בכניסה לעיר פונו 11 פצועים במצב קל להדסה עין כרם בגילי 15-52. להדסה הר הצופים מפיגוע זה פונה פצוע אחד במצב בינוני בן 20. להדסה הר הצופים פונו 5 פצועים במצב קל מהפיגוע השני בשכונת רמות, בני 15-55". כביש 1 שנחסם לתנועה מוקדם יותר נפתח על ידי המשטרה.