הנגבי: "טעינו כשהאמנו שחמאס מורתע, היו אינדיקציות למתקפה"

ראש המטה לביטחון לאומי נשא הצהרה והודה: "ספגנו מכה קשה מנשוא; טעינו כשהאמנו שחמאס למד את הלקח משומר החומות". הוא אישר את חשיפת חדשות 13 על אודות המידע המודיעיני שהגיע לפני המתקפה: "הגיעו אינדיקציות, גם בשב"כ וגם בצה"ל העריכו שאין מדובר במה שספגנו"

זמן צפייה: 02:13

ראש המטה לביטחון לאומי צחי הנגבי נשא הערב (שבת) הצהרה לציבור לראשונה מאז פרצה מלחמת חרבות ברזל, ואמר כי "ספגנו מכה קשה מנשוא; טעינו כשהאמנו שחמאס למד את הלקח משומר החומות". בנוסף, הוא אישר את חשיפת חדשות 13 - והדגיש: "הגיעו אינדיקציות שעות לפני המתקפה, גם שב"כ וגם צה"ל העריכו שאין מדובר במה שספגנו".

עוד אמר הנגבי: "אנחנו אומה מאוד מאוד חזקה ואיתנה. אני גדלתי בבית שבו ספגתי את ההכרה שגם אחרי 2,000 שנות גלות, יש לנו את העוצמה לצאת מן התופת, מן הפוגרומים מן הכאב האינסופי לתקומה ולעצמאות. ספגנו בשבת האחרונה, שבת של שמחת תורה, מכה קשה מנשוא. אלפי משפחות שבוכות היום, בוכות, מוטרפות מיגון, מדאגה וכאב".

"אני מכיר מקרוב את הכאב של רבים בציבור, וגם ממש מתוך לשכתי. ענבל, החיילת שעובדת צמוד אליי, איבדה את בן זוגה עדי, לוחם גולני, באותה שבת ארורה. אנחנו יודעים לכאוב, אבל אני מאמין, אני יודע, אנחנו נעשה את מה שנדרש מההורים שלנו, מה שנדרש מאיתנו, ומה שהיום נדרש מהילדים והנכדים שלנו - לצאת לקרב ולנצח בו".

"אני מאמין שזה מה שהציבור מצפה מן ההנהגה וגם מעצמו", הוסיף הנגבי, "אנחנו רואים את גילויי ההתנדבות החזקים של חברה חזקה, כשגם כשהדמעות זולגות, המוכנות שלה להנהגה לא התפוגגה. אנחנו נצא מהשבר הגדול הזה מנצחים, מאוחדים, שותפים לעתיד של עוצמה ושל תקווה גדולה", אמר.

הצהרת ראש המל"ל צחי הנגבי חרבות ברזל
הצהרת ראש המל"ל צחי הנגבי | צילום: חדשות 13

בתוך כך, פורסם הערב בחדשות 13 כי בקבינט מתקיים דיון בשאלה עד כמה עמוק צריך להיות התמרון קרקעי. נושא נוסף ששנוי במחלוקת הוא הסוגייה ההומניטרית: יש מי שסבור, גם בקרב גורמי הביטחון וגם בקרב השרים, שיש צורך לנקוט מחוות הומניטריות עבור אזרחי עזה, גם בצל התמונות שיוצאות מהרצועה ועשויות להשפיע על הלגיטימציה, אבל בעיקר כדי לנסות ללחוץ לאיזשהו מהלך בעניין החטופים.