שיגורים לגולן, צה"ל תוקף בסוריה; אזעקות מהדרום עד השרון

אזעקות מדרום עד צפון. צה"ל תוקף את מקורות הירי בסוריה ושיגר מיירט "לעבר מטרה חשודה מלבנון". הממונה על החטופים: "הודענו ל-126 משפחות, מקווה שנתניהו יפגוש אותן בקרוב". רה"מ שוחח שוב עם ביידן. ליברמן: לא אכנס לממשלה, לא אהיה עלה תאנה

בקצרה:

כוחות הביטחון נכנסו הבוקר (שבת) ליומה השמיני של מלחמת חרבות ברזל, וחיל האוויר המשיך לתקוף ברחבי הרצועה, כאשר מנגד שוגרו מטחי רקטות לעבר ישראל, מהדרום עד השרון. גם בצפון נשמרת המתיחות, וחיזבאללה שיגר רקטות ופצצות מרגמה לעבר הר דב. כוחות צה"ל השיבו אש לעבר מקור הירי. שבוע בדיוק אחרי הטבח ביישובי העוטף, ראש הממשלה בנימין נתניהו סייר אתמול לראשונה בקיבוצים בארי וכפר עזה, שספגו את המכה הקשה ביותר בשבת שעברה, ואמר ללוחמים שם: "רק התחלנו, אנחנו מוכנים להמשך".

ראש המל"ל צחי הנגבי קיים מסיבת עיתונאים, ובה אישר את חשיפת חדשות 13: "הגיעו אינדיקציות שעות לפני המתקפה, גם שב"כ וגם צה"ל העריכו שאין מדובר במה שספגנו". בנוסף, הוא אמר כי "מצרים לא דיברו איתנו בשום שלב, לא במישרין ולא בעקיפין", זאת בהתייחס לדיווחים על כך שמצרים הזהירה את ישראל 3 ימים לפני המתקפה ש"משהו גדול הולך לקרות". מהליכוד נמסר כי יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן נענה להזמנת נתניהו להצטרף לממשלת החירום, אך לאחר מכן ליברמן עצמו אמר כי הוא מוכן להיכנס לממשלה רק בתנאי שיצטרף לקבינט המצומצם.

לפחות 1300 נרצחו ונפלו בקרבות מאז פתח חמאס במתקפת הפתע על ישראל, בעוד שגורלם של עשרות חטופים שנלקחו לשטח רצועת עזה - בהם חיילים, נשים, קשישים וטף - נותר לוט בערפל. משרד הבריאות עדכן כי 3,436 פצועים פונו לבתי החולים מאז תחילת המלחמה, מהם: 29 במצב אנוש, 322 במצב קשה, 610 במצב בינוני, 2061 במצב קל, 173 נפגעי חרדה ו-241 בהערכה רפואית.

עד כה מסר דובר צה"ל הודעה למשפחותיהם של 279 חללי צה"ל שנפלו מאז תחילת המלחמה. יותר מ-300 הרוגים אזרחים עדיין לא זוהו, ועשרה שוטרים עדיין מוגדרים נעדרים. 126 משפחות חטופים קיבלו הודעה מצה"ל. "המדינה לא התמודדה עם אירוע כזה", אומרים בצה"ל, "בניגוד לחיילים, לאזרחים אין נתונים כמו שיש בבקו"ם כאשר חיילים מתגייסים".

[timeline id="4160" name="חרבות ברזל - יום 8"]

בהכנת הידיעה השתתפו אור הלר, אלון בן דוד, חזי סימנטוב, אלמוג בוקר, מוריה אסרף וולברג, ספי עובדיה, ליאור קינן, אלי סניור, יוסי אלי, ישי פורת, גיל תמרי, נריה קראוס, יוסף ישראל, עלי מוגרבי, נעם ברקן, הילה אלרואי, מאיר מרציאנו, ברוך קרא, אביעד גליקמן, מתן חודורוב, נגה ניר נאמן, דור כהן, ליאור ורוצלבסקי, מיה איידן, אריאלה שטרנבך, סיון אלקלק, טליה כהן, לירון שמם, נעם גולדברג, טל שורר, טל שנהב, רוני שצ'וצ'ינסקי, אלעד זיני, לירן הרוני, אורי שאבי, רן מאיר ודני מולכו