חקירת הפיגוע בי-ם: המצלמה שנפרצה שייכת לגוף ביטחוני

המצלמה שתיעדה את הפיגוע שאירע אתמול בבירה, ממנה פורסם תיעוד על ידי קבוצה המזדהה כהאקרים איראניים, שייכת לגוף ביטחוני גדול. בעקבות החשד לפריצה החלו במערכת הביטחון בתחקיר מקיף כדי להבין כיצד בוצעה הפריצה וכיצד דלף הסרטון

הפיגוע בירושלים: האקרים איראניים פרסמו תיעוד ממצלמות האבטחה

מצלמת האבטחה שתיעדה את פיגוע המטען בכניסה לירושלים אתמול ולכאורה נפרצה על ידי קבוצה איראנית – שייכת לגוף ביטחוני גדול, כך נודע היום (חמישי) לחדשות 13. אמש כזכור, הפיצה קבוצה שהזדהתה כהאקרים איראניים את תיעוד הפיגוע מאותה המצלמה. עוד נודע לחדשות 13 כי בעקבות הפריצה החלו במערכת הביטחון בתחקיר מקיף כדי להבין כיצד בוצעה הפריצה וכיצד דלף הסרטון.

לטענת גורמי ביטחון "אין בארוע פריצה ביטחונית או חשיפת מידע מסווג. מדובר במצלמה תנועה גלויה המנטרת את התנועה לירושלים בשימוש נקודתי ומצומצם. המצלמה לא מתוחכמת לחקירה. העיסוק הישראלי נותן להאקרים האיראנים תחושת הצלחה בעשרות מונים יותר מהתקיפה בפועל".

כאמור הלילה, כמעט יממה אחרי הפיגוע הרצחני בירושלים בו נרצח אריה שצ'ופק בן ה-16, קבוצת האקרים איראנית העונה לשם "מטה משה" (Moses staff) פרסמה את תיעוד הפיצוץ בתחנת האוטובוס בכניסה לעיר ממצלמות האבטחה, שכפי שפורסם אמש במהדורה המרכזית של חדשות 13 - לא עבדו בזמן הפיגוע, ועל כן - למשטרה אין תיעוד מהזירות. למעשה, הקבוצה שמוכרת בישראל וזו אינה הפעם הראשונה בה היא מעורבת במתקפת סייבר, השתלטה על מצלמות האבטחה מזירות הפיגוע.

זירת הפיגוע בירושלים
זירת הפיגוע בירושלים. אתמול בבוקר | צילום: רויטרס

גם הבוקר, ההערכה במערכת הביטחון היא כי המחבלים הגיעו ממזרח ירושלים, והנחת העבודה במשטרה היא שהם הכירו את האזור והזירה, ואף תצפתו עליה מבעוד מועד. במערכת הביטחון לא שוללים את האפשרות שהם אף מחזיקים בתעודות זהות כחולות. גם בשעה זו, במערכת הביטחון ממשיכים לחקור את האירוע ולפי ההערכות השונות, עושה רושם כי המחבלים הגיעו לזירת הפיגוע בשכונת רמות שעה לפני שהתפוצץ מטען החבלה בתחנת האוטובוס בכניסה לבירה.

זירת הפיגוע בירושלים
זירת הפיגוע בירושלים | צילום: רויטרס