כוחות הביטחון סיכלו הברחת שישה מטעני חבלה בבקעת הירדן

אחרי מעצרם של שלושה חשודים שגויסו ע"י הג'יהאד האיסלאמי וניסו להבריח מטענים מירדן, הותר לפרסום כי כוחות צה"ל ומשטרה הצליחו לסכל ניסיון הברחה של שישה מטעני חבלה תקניים שאותרו בשטח. החקירה הוטלה על ימ"ר צפון

זמן צפייה: 01:01

שוטרי מחוז צפון וכוח צה"ל מחטיבת הבקעה והעמקים סיכלו ביום ראשון בצהריים הברחה של שישה מטעני חבלה תקניים, כך הותר היום (שלישי) לפרסום. המטענים אותרו בתוך תיק בשטח, כחלק מהערכות הקבועה של יחידת הגבולות (יג"ל). לאחר מציאתם, המטנים טופלו בשטח על ידי חבלנים, וימ"ר צפון החל לחקור את המקרה.

כזכור, לפני חודש שני אזרחים ישראלים המתגוררים באזור טולכרם נעצרו לאחר שזוהו בעת הברחת אמצעי לחימה בגבול ירדן, וברשותם אותרו ארבעה מטענים תקניים וארבעה אקדחים, וכנגדם הוגש כתב אישום בנושא.

מכתב האישום, שהוגש נגד השניים לבית המשפט המחוזי בנצרת על-ידי פרקליטות מחוז צפון, עולה כי הם היו מעורבים בנוסף בהעברת אמצעי לחימה וכספים לפעילי טרור במחנה הפליטים נור אל שמס, בידיעה שהם מיועדים לפעילות טרור. בנוסף, הם מסרו בחקירה מידע אודות תכנון פעילות טרור נוספת שנחשפו אליה על ידי הפעילים בנור א-שמס.

האמל''ח שנתפס בניסיון ההברחה בגבול ירדן
האמל''ח שנתפס בניסיון ההברחה בגבול ירדן
האמל''ח שנתפס בניסיון ההברחה בגבול ירדן
האמל''ח שנתפס בניסיון ההברחה בגבול ירדן | צילום: דוברות המשטרה

בהודעה משותפת ממשטרת ישראל וצה"ל נמסר כי "ארגוני הביטחון ימשיכו לפעול בנחישות לאיתור וסיכול של כל כוונה לבצע החדרת אמל"ח על ידי גורמי טרור עויינים בחו"ל, שמסכנים את ביטחון מדינת ישראל ואזרחיה, והעמדתם לדין של פעילים אלה.