דיווח בקפריסין: "סוכל פיגוע של משמרות המהפכה נגד ישראלים"

על פי דיווחים בתקשורת המקומית באי, סוכל פיגוע של אנשי משמרות המהפכה האיראניות נגד ישראלים בקפריסין או אזרחים יהודים. עוד עולה כי מדובר בפעילות שתוכננה על ידי רשת טרור שמקורה בקפריסין הטורקית, והיא סוכלה בזכות שיתוף פעולה בין המוסד לבין שירותי ביון בקפריסין ובארה"ב

חייל ב"כוח קודס" של משמרות המהפכה
חייל ב"כוח קודס" של משמרות המהפכה | צילום: רויטרס

פיגוע של כוח משמרות המהפכה האיראני נגד ישראלים בקפריסין סוכל, כך על פי דיווחים שהתפרסמו בתקשורת במדינה היום (ראשון). לפי העולה מהדיווחים, מתכנני הפיגוע פעלו בשירות המודיעין של הכוח האיראני, וכוון נגד ישראלים ונגד יהודים.

נטען כי הפיגוע סוכל לאחר עבודה משותפת בין ארגוני ביון קפריסאים ואמריקניים, יחד עם המוסד הישראלי. מדובר באירוע השני מסוגו שמסוכל, לאחר שלפני כשנתיים נעצר במדינה אזרח אזרי שהחזיק גם בדרכון רוסי, וככל הנראה פעל גם כן בשירות משמרות המהפכה.

נטען כי ביחס למקרה האחרון, שירותי המודיעין של קפריסין עקבו מקרוב אחר התנועות במדינה במהלך החודשים האחרונים - והתקיפה נמנעה. מדובר ככל הנראה ברשת טרור שמקורה בשטחים שבצפון קפריסין (קפריסין הטורקית) ומהם נשלחו "טירונים" על מנת לבצע את המשימה.

ניידת משטרה ביוון - ארכיון
ניידת משטרה ביוון - ארכיון | צילום: רויטרס

נזכיר כי לפני כשלושה חודשים משרד ההגנה והיחידה ללוחמה בטרור ביוון עצרו שני חשודים ממוצא פקיסטני בחשד שתכננו מתקפת טרור נגד יעדים ישראליים במדינה, בין היתר באתונה. היעד היה ככל הנראה בית כנסת. החשודים, לפי אחד הדיווחים, תכננו מתקפה באמצעות גז ונשק כדי לגרום לטבח. לפי דיווחים, "שירות מודיעין זר" סייע באספקת המידע שהוביל למעצר. על-פי החשד, העצורים הם חלק מרשת טרור בחו"ל, ככל הנראה איראנית. הם עצורים במטה המשטרה במרכז אתונה.

בעקבות הדיווחים, במוסד פרסמו הודעה חריגה: "הפרשייה שנחשפה היום ביוון הינה פרשייה חמורה שסוכלה בהצלחה על ידי כוחות הביטחון היוונים. מדובר בניסיון נוסף של איראן לקדם טרור כנגד יעדים ישראלים ויהודים בחו"ל. לאחר שהחלה החקירה של החשודים ביוון, סייע המוסד בפרימה מודיעינית של התשתית, שיטות הפעולה והקשר לאיראן".