הרב לוינשטיין: "מתנצל על הסגנון, אך לא על השקפת עולמי"

בריאיון ראשון, הרב יגאל לוינשטיין מגיב לאמירות השנויות במחלוקת שלו נגד שילוב נשים בתפקידי לוחמה בצה"ל. "מתנצל על הסגנון של הדברים", אמר הרב

הרב לוינשטיין

בלעדי: בריאיון ראשון מאז התבטאויותיו נגד שילוב נשים בתפקידי לוחמה, הרב יגאל לוינשטיין מתנצל היום (רביעי) על הסגנון בו בחר להשמיע את דבריו, אבל לא על התוכן. "חדרה לתוך צה"ל תפיסה פמיניסטית לא פשוטה", הוא טוען. "לא חוזר בי במילה אחת מהשקפת העולם שלי".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

הרב לוינשטיין, העומד בראש הישיבה הקדם צבאית בעלי הסביר כי הדברים שאמר בנוגע לשילוב נשים בתפקידי לחימה נאמרו בסערת רגשות. "וודאי שהסגנון אינו ראוי", טען הרב וביקש להסביר את שאמר. "שלושים שנה אני עמל על דבר אחד - לשלב את הנוער הדתי הציוני בצבא ובמדינה".

[brightcove_iframe video_id='20datiyut_vtr2_n20170307_v1' autoplay='0' credit='' desc='' kid='' duration='1929'']

הרב הסביר כי שילוב הנשים הוא תוצאה של אידיאולוגיה פמיניסטית שחדרה לצבא. "בשנתיים האחרונות מתרחש תהליך תרבותי עמוק שחדר גם לתוך צה"ל, תפיסה פמיניסטית לא פשוטה שלא עולה בקנה אחד עם ערכי ההלכה", הסביר הרב. " יש יחידות בהן שום דבר לא השתנה, כמו גולני או גבעתי, אבל בכל מקום שהצבא מתעקש לעשות דברים שיש בהם איסור הלכתי חייל דתי לא יכול להשתלב. צריך להבין שלנער דתי יש עוד מגבלה אחת, אין בעיה שיש נשים אבל יש בעיה בייחוד".

הרב לוינשטיין הדגיש כי הוא מתנצל על כך שפגע ב"חבריו הטוברים ביותר", לדבריו. "הבנתי שמה שקרה היום זה שהסגנון שבו התבטאתי פגע באנשים", שיתף הרב. "פגעתי באחים יקרים שלי שאני אוהב אותם ומאמין בהם: בחברה החילונית, בנשים, ובכל מי שאני אוהב".