דיווח: ספינה צה"לית חדרה למים הטריטוריאליים של לבנון

לפי האתר הלבנוני LBC, כלי השיט הישראלי נכנס למי המדינה ממול לראש הנקרה - למשך ארבע דקות. כמו כן, דווח כי ממשלת לבנון פנתה בנושא לכוח יוניפי"ל שנמצא באזור, על מנת שיתערב

זמן צפייה: 00:19

האתר הלבנוני LBC דיווח הלילה (שני) כי ספינה של צה"ל חדרה למים הטריטוריאליים של המדינה ממול לראש הנקרה למשך ארבע דקות. כמו כן, דווח כי ממשלת לבנון פנתה בנושא לכוח יוניפי"ל שמוצב במדינה, על מנת שיתערב.

לפני כחודש, הושגה התקדמות משמעותית בשיחות שקיים השליח האמריקני דיוויד סאטרפילד עם ההנהגה הלבנונית ועם שר האנרגיה יובל שטייניץ, בנוגע לפתיחת המו"מ הישיר בין ישראל ללבנון סביב המחלוקת בעניין סימון הגבול הימי בין המדינות. גורם ישראלי בכיר שמעורה בנושא אמר לחדשות 13 כי אם לא יהיה עיכובים נוספים, סבב מו"מ ראשון יתקיים במהלך חודש יולי.

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

"לא יודע איך שרדתי": עברו טיפולי המרה – ומעידים על הטראומה

סוד הסודה: המשקה שהיה שייך בעבר לדור המבוגר – חוזר לאופנה

תקציב עיריית טבריה לא עבר – קובי יזומן לשימוע לפני פיטורים

כלי שיט של צה''ל
כלי שיט של צה''ל | צילום: חדשות 13

הפקיד הבכיר ציין כי במהלך שיחותיו של סאטרפילד בלבנון ובישראל השבוע נפתרו חלק גדול מהסוגיות שעיכבו את תחילת השיחות בין הצדדים. אחת המחלוקות שנפתרו נגעה ללוח הזמנים של המו"מ. לבנון דרשה שהשיחות לא יוגבלו בזמן וישראל הייתה מעוניינת מסגרת של חצי שנה.

מו"מ ישיר בין ישראל ללבנון יהיה התפתחות מדינית וכלכלית דרמטית ביותר. זו תהיה הפעם הראשונה מאז תחילת שנות ה-90 שבה יישבו נציגים ישראלים ולבנונים שאינם קציני צבא באותו חדר. בנוסף, המחלוקת על הגבול הימי הייתה מכשול בפני חיפושי גז רבים בים התיכון באזור השנוי במחלוקת, ולישראל וללבנון יש אינטרס כלכלי במציאת פתרון שיאפשר לחברות גז בין-לאומיות לחפש גז בשטחים הללו.

השר שטייניץ
ישתתף בשיחות באופן אישי. שר האנרגיה יובל שטייניץ | צילום: רויטרס

השיחות צפויות להתקיים במתקן של האו"ם בנאקורה בגבול בין ישראל ללבנון. הן יתקיימו בנוכחות נציג של האו"ם, אולם מי שישמש כמתווך הוא השליח האמריקני סאטרפילד. תחילה, צפויים להשתתף בשיחות פקידים בכירים במשרד האנרגיה, אך ייתכן שבשלב מתקדם יותר של השיחות יצטרף אליהן גם השר שטייניץ באופן אישי.

מספר ימים לפני השיחות שהתקיימו בין סאטרפילד להנהגה הלבנונית ועם שטייניץ, זיהה כוח צה"ל זיהה רחפן שחדר משטח לבנון למרחב האווירי של ישראל - וחזר לשטח לבנון. מדובר צה"ל נמסר כי כלי הטיס היה במעקב במהלך כל שהותו במרחב האווירי של ישראל.