חיזבאללה הודיע רשמית: בכיר הארגון פואד שוכר חוסל

אחרי שבארגון הטרור טענו תחילה כי לא ידוע מה עלה בגורלו, ולמרות שצה"ל אישר כי חוסל - בחיזבאללה הודיעו רק הערב כי פואד שוכר אכן נהרג בתקיפה בדאחייה שבביירות. מחר ב-17:00: נאום נסראללה

זמן צפייה: 02:58

אחרי שבחיזבאללה טענו כי גורלו של רמטכ"ל הארגון טרם התבהר, למרות שצה"ל אישר את מותו שעות בודדות לאחר התקיפה על הדירה בה שהה בלב ביירות - בארגון הטרור הודיעו הערב (רביעי) באופן רשמי כי פואד שוכר חוסל. מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה ינאם מחר ב-17:00.

ברשת "סקיי" בשפה הערבית דווח מוקדם יותר כי "אותרה גופתו ומשפחתו עודכנה". בהודעה שהוציאה מחלקת ההסברה של חיזבאללה מוקדם יותר נמסר כי מוחסן אכן שהה במבנה שהותקף: "כידוע, האויב הציוני ביצע תקיפה בביירות ופגע בבניין מגורים באחת משכונות הדאחייה, מה שגרם למותם של מספר אזרחים, פציעתם של אחרים ונזק גודל לקומות המבנה. המפקד הבכיר פואד שוכר היה במבנה הזה".

בהמשך ההודעה נמנע כאמור ארגון הטרור מלאשר את הצלחת החיסול הישראלי, ומסר כי גורלו של מוחסן נותר לוט בערפל לפי שעה. "צוותי ההצלה עובדים מאז התקיפה לפינוי ההריסות באופן אינטנסיבי אך איטי לנוכח מצב הקומות ההרוסות", נכתב בהודעה, "אנחנו עדיין מחכים למסקנות הגורמים הנוגעים בדבר, כדי לקבל פרטים על גורלו של המפקד האהוב חאג' מוחסן". כאמור, בחיזבאללה אישרו רשמית את חיסולו.

לבנון חיזבאללה זירת התקיפה בביירות
זירת התקיפה בביירות | צילום: רויטרס

בעקבות החיסול והאיומים שהשמיעו בכירים בחיזבאללה, בישראל נערכים לתגובה הצפויה מלבנון. במערכת הביטחון הדגישו כי בשלב זה אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף, ומדובר צה"ל נמסר: "במידה ויוחלט על שינוי כלשהו בהנחיות, נעדכן את הציבור באופן מיידי בפלטפורמות של צה"ל ופיקוד העורף. יש להישאר מעודכנים ולפעול על-פי הנחיות פיקוד העורף".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-on-this-day-clips-part-3007242355' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='דובר צה"ל: "רמטכ"ל חיזבאללה′ חוסל בתקיפה בביירות"' poster='' kid='1_u916083b' duration='230']

בהצהרה מיוחדת שמסר אתמול, דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי התייחס בהרחבה לחיסול המשמעותי בלב הדאחייה. "במבצע חיסול ממוקד מטוסי קרב תקפו במרחב ביירות, בהכוונת מידע מודיעיני של אמ"ן, וחיסלו את פואד שוכר, 'סיד מחסן', המפקד הצבאי הבכיר ביותר בחיזבאללה וראש המערך האסטרטגי של הארגון", אמר תא"ל הגרי.

זה בכיר חיזבאללה שחוסל
זה בכיר חיזבאללה שחוסל

בהמשך פירט על תפקידו של "רמטכ"ל חיזבאללה": "מוחסן שימש כיד ימינו ויועצו לענייני תכנון וניהול מלחמה של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, והוא ניהל את הלחימה של חיזבאללה נגד מדינת ישראל מאז 8 באוקטובר, והיה אחראי לרצח הילדים במג'דל שמס ולרצח של אזרחים ישראלים וזרים רבים לאורך שנים".