שימש את חיזבאללה בשירות איראן: צה"ל תקף מסלול תעופה בלבנון

פחות מחודש לפני פרוץ המלחמה חשף שר הביטחון גלנט את דבר קיומו של השדה שאיראן הקימה בדרום לבנון, רק 20 קילומטרים מגבול ישראל, והיום צה"ל תקף מסלול תעופה במקום לצד מטרות צבאיות נוספות של חיזבאללה

דגל איראן בשדה התעופה בדרום לבנון
דגל איראן בשדה התעופה בדרום לבנון | צילום: משרד הביטחון

מדובר צה"ל נמסר היום (חמישי) כי מטוסי חיל האוויר תקפו שורת מטרות צבאיות של חיזבאללה במרחב צור ובמע'ירה שבשטח לבנון, בהן מבנים ואתרים צבאיים בשימוש היחידה האווירית של חיזבאללה. באחד האתרים נמצא מסלול תעופה צבאי ותשתיות צבאיות - המשמשות את הארגון להכוונת טרור לעורף מדינת ישראל.

פחות מחודש לפני פרוץ המלחמה חשף שר הביטחון יואב גלנט את דבר קיומו של שדה התעופה, שהקימה איראן ומשמש לפעילות מל"טים. "אני חושף כאן בפעם הראשונה תמונות של שדה תעופה למטרות טרור שאיראן מקימה בקלעת ג'אבור שבדרום לבנון - 20 קילומטרים מגבול ישראל", אמר גלנט בכנס השנתי של המכון למדיניות נגד טרור באוניברסיטת רייכמן בהרצליה, "דגל איראן מתנוסס על מסלולי הטיסה שמהם מהם מתכנן משטר האייתוללות לפעול נגד אזרחי ישראל. במילים אחרות: האדמה - לבנונית, השליטה - איראנית, היעד - ישראל".

Whatsapp Image 2023 09 11 At 1
מסלול שדה התעופה שהקימה איראן בלבנון | צילום: משרד הביטחון

עוד נמסר מדובר צה"ל כי מוקדם יותר היום נפלו שתי מטרות אוויריות עוינות של חיזבאללה סמוך לכפר בלום. לא היו נפגעים באירוע ולא נגרם נזק. צה"ל תקף בירי ארטילרי ובמרגמות במספר מרחבים נוספים בדרום לבנון.