בצה"ל מאשרים: התקפת חיזבאללה גרמה נזק לבסיס חיל האוויר במירון

לאחר הפגיעה בעמדת הבקרה האווירית, צה"ל הודיע כי הפעיל מערכות נוספות שמפצות על הנזק שנגרם. התקיפה מראה כי נסראללה הגדיל את טווח הירי לישראל, והוא מנצל את עמדת ארה"ב שלא מעוניינת בהתרחבות המערכה בצפון - כדי להתנות הסדרה בהפסקת הלחימה ברצועה

זמן צפייה: 05:41

בצה"ל מאשרים הערב (ראשון) שתקיפת חיזבאללה היום נגד עמדת הבקרה האווירית של חיל האוויר בהר מירון, גרמה לנזק, אך הוסיפו כי הופעלו מערכות נוספות שמפצות על הנזק שנגרם, אותו ייקח זמן ארוך לתקן. חיזבאללה בעצם ניסה "לעוור" את חיל האוויר, ולגרום לו לאבד את היכולת שלו לבנות תמונת שמיים את מה שקורה בצפון.

נסראללה מגדיל את טווח הירי עד ליחידת ההגנה האווירית, ועד למלחמה כוללת - ידו של חיזבאללה נמצאת על העליונה. ישראל נמצאת במדרון חלקלק אך מבוקר, ונסראללה מנצל גם את העמדה של ארצות הברית שלא מעוניינת בהתרחבות המערכה בצפון, ומרגיש מספיק חזק כדי לא ללכת להסדרה ולהתנות אותה בהפסקת הלחימה ברצועת עזה.

ארה"ב כאמור אינה רוצה המערכה בצפון תסלים, ומעדיפה שישראל תתמקד ברצועת עזה. ישראל בעצמה אינה מוכנה למלחמה מול חיזבאללה, מכיוון שרוב הכוחות שלה נמצאים ברצועה, והעברתם יכולה לקחת זמן רב. הרמטכ"ל הרצי הלוי אמר כי חיזבאללה כבר נכנס הלכה למעשה למלחמה, אך בישראל מאמינים כי חיזבאללה יעדיף ללכת להסדרה כלשהי, לקראת מערכה אפשרית בהמשך.