פיגוע בקריית ארבע: גבר נורה למוות, פצוע נוסף במצב קשה

אב ובנו שהגיעו לחנות פלסטינית ליד המחסום נתקלו במחבל שפתח בירי לעברם. ארבעה בני אדם נפצעו, בהם גבר במצב אנוש שמותו נקבע בבית החולים, בנו נפצע קל. אדם נוסף, חובש במד"א, מאושפז במצב קשה לאחר שנורה בעת שטיפל באדם שמת מפצעיו. המחבל, מזוהה חמאס, נדרס על ידי רבש"צ היישוב ונורה למוות

זמן צפייה: 19:50

פיגוע ירי בקריית ארבע: גבר כבן 50 נרצח ושלושה נופים נפצעו הערב (שבת) מירי של מחבל שפתח באש באזור שכונת גבעת האבות בקריית ארבע - וחוסל. הגבר נפצע אנושות ופונה לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

להדסה עין כרם פונו גם שני פצועים קל בני 19, בהם בנו של הנרצח, ולבית החולים שערי צדק פונה גבר בשנות ה-50 לחייו במצב קשה. בנוסף, פלסטיני תושב חברון נפצע אף הוא מהירי ופונה על ידי הסהר האדום.

המחבל הוא מוחמד אל ג'עברי מאזור חברון המזוהה עם חמאס. אחיו ואיל אל ג'עברי נמצא בעזה לאחר ששוחרר מכלא בישראל. המחבל חוסל בידי רבש"צ קריית ארבע שהספיק לדרוס אותו ולירות בו למוות.

לפי הפרטים, אב ובנו תושבי היישוב הגיעו לעשות קניות בחנות פלסטינית שנמצא על ציר ציון וממוקמת ליד המחסום שעד לא מזמן היה סגור לתנועת פלסטינים. המחבל שהגיע למקום פתח בירי לכיוונם.

המחבל שביצע את הפיגוע בקריית ארבע
המחבל שביצע את הפיגוע בקריית ארבע

אחד הפצועים מהפיגוע בקריית ארבע בהדסה עין כרם
אחד הפצועים מהפיגוע בקריית ארבע בהדסה עין כרם | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

חבר הכנסת איתמר בן גביר צייץ כי משפחתו מאובטחת בביתו שבשכונת גבעת האבות בקריית ארבע בעקבות הירי. לאחר שדווח כי ייתכן כי הירי בוצע לעבר ביתו של בן גביר, הובהר כי אין קשר בין הפיגוע לבן גביר. 

[brightcove_iframe video_id='news-video-news-flash-part-2210292116' autoplay='0' credit='' desc='זירת הפיגוע בקריית ארבע' poster='' kid='1_mfwzi9uu' duration='']

הפצוע הקשה הוא חובש שנורה בעת שטיפל בפצוע שנפטר מאוחר יותר בבית החולים. חברו, חובש רפואת חירום במד"א ישראל ליאור, סיפר: "הגעתי עם חובש נוסף לזירת האירוע סמוך לחסם אשמורת בחברון. הבחנו ברכב כשבכיסא שליד הנהג ישב גבר כבן 50 מחוסר הכרה עם פצעי ירי בגופו. יחד איתי היה חובש בכיר במד"א שהחל לטפל בפצוע שברכב. בזמן שרצתי להביא ציוד רפואי שמעתי את החובש שאיתי צעק "נפצעתי. ירי עלי". תפסנו מחסה ובזמן שאני מעניק טיפול מציל חיים לחובש שאיתי הזעקנו כוחות נוספים ולאחר שהגיעו פינינו את הפצוע מהרכב ואת החובש שאיתי לבתי החולים".