לפיד למאבטחים שחיסלו את המחבל: "הצלתם חיים של אנשים - זו גבורה"

ראש הממשלה העניק תעודות הערכה בשם מדינת ישראל לנדב וסרגיי, שהרגו את עודאי תמימי שביצע את הפיגוע בשועפאט ואתמול ביצע פיגוע נוסף בכניסה למעלה אדומים. "תדעו שמדינה שלמה מלאת הערכה"

רה"מ יאיר לפיד עם המאבטחים שחיסלו את המחבל עודאי תמימי במעלה אדומים
רה"מ יאיר לפיד עם המאבטחים שחיסלו את המחבל עודאי תמימי במעלה אדומים | צילום: חיים צח / לע"מ

ראש הממשלה יאיר לפיד נפגש היום (חמישי) עם נדב וסרגיי, שני המאבטחים שחיסלו אמש את המחבל עודאי תמימי בכניסה למעלה אדומים, והעניק להם תעודות הערכה בשם מדינת ישראל. לפיד שמע מהם על מהלך הפיגוע אתמול וההיתקלות מול המחבל ואמר: "אתם הצלתם חיים של אנשים - זו ההגדרה של גבורה, לעשות מעשה שמציל חיים של אנשים".

"אתם ניטרלתם מישהו שהוא כבר רצח", אמר להם ראש הממשלה, "ומי שרצח ממשיך לרצוח עד שמישהו עוצר אותו. תדעו שמדינה שלמה מלאת הערכה. דיברתי עם אנשי הביטחון וכולם היו נרגשים מההתנהלות שלכם, גם האנשים שהיו בשועפט וראו את החברה שלהם נופלת, מלאי הערכה והכרת תודה לשניכם".

המחבל עודאי תמימי על רקע זירת הפיגוע במעלה אדומים
המחבל עודאי תמימי על רקע זירת הפיגוע במעלה אדומים | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

תמימי הגיע במוצאי השבת שעברה למחסום שועפאט ברכב טויוטה לבן. הוא רץ לעבר קבוצת אנשי ביטחון, חלקם אזרחים וחלקם חיילים, ופתח באש. אחרי הירי הוא רץ בחזרה, רגלית, לעבר מחנה הפליטים. סמל נועה לזר בת ה-18, לוחמת בגדוד המעברים "ארז" של המשטרה הצבאית, נפצעת באורח אנוש ומתה כעבור זמן קצר מפצעיה. דוד מורל, מאבטח אזרחי בן 30 שעלה לישראל מברזיל בשנת 2017, נפצע באורח קשה.

במשך 11 ימים דלקו אחרי תמימי כוחות הביטחון, ואמש הוא הגיע לכניסה למעלה אדומים, פתח באש לעבר עמדת הש.ג. ופצע את המאבטח נדב באורח קל. המאבטחים השיבו אש, ובתום קרב יריות הוא חוסל.