"נעתור לבג"ץ": קרובי התצפיתניות שנפלו דורשים את תיעוד האירוע

משפחות התצפיתניות שנפלו במוצב בנחל עוז בזמן מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר, פנו לרמטכ"ל בעזרת עורך דין בדרישה לקבל את הקלטות הקשר והתיעוד הוויזואלי מהאירוע הקשה, זאת לאחר שבקשתן נתקלה בסירוב צה"ל. "משעה שאין בהעברת התיעוד כדי לפגוע בביטחון המדינה, אין כל סיבה ראויה למנוע זאת", נכתב

זמן צפייה: 01:21

לאחר שעד כה בקשתן נדחתה על ידי גורמים שונים בצה"ל, משפחות התצפיתניות שנפלו במוצב בנחל עוז במהלך מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר, פנו היום (רביעי) לרמטכ"ל הרצי הלוי באמצעות עורך דין, בדרישה לקבל לידיהן את הקלטות רשת הקשר והתיעוד הוויזואלי מהאירועים הקשים.

במכתב שנשלח על ידי עו"ד גלעד יצחק בר, נכתב: "להקלטות ולצילומים של בנותיהן של מרשיי חשיבות במישורים שונים. יש בכך כדי לאפשר למרשיי חסד מועט עת יהא בידם תיעוד המשמרת האחרונה טרם נפילתן של בנותיהן. משעה שאין בהעברת התיעוד כדי לפגוע בביטחון המדינה, הרי שאין כל סיבה ראויה להמשיך ולמנוע זאת".

עוד נכתב: "הרמטכ"ל, אתה שמוביל את צה"ל במלחמה הארוכה בתולדות ישראל, ובוודאי הקשה מכולן, היית והינך מחויב למשפחות הנופלות והנופלים. מעשיך ומילותיך מעידים על כך; מרשיי הורו לי לפעול באמצעים החוקיים העומדים לרשותם, לרבות על-ידי הגשת עתירה מתאימה לבית המשפט הגבוה לצדק, ככל aפנייתי זו תתקל באטימות כפי זו בה נתקלו עד עתה".

מתוך סרטון חטיפת התצפיתניות מנחל עוז
מתוך סרטון חטיפת התצפיתניות מנחל עוז

הוריהן של חמש התצפיתניות החטופות - לירי אלבג, קרינה ארייב, אגם ברגר, דניאלה גלבוע ונעמה לוי - החליטו לפרסם לפני כחודשיים את סרטון החטיפה, כפי שתועד ממצלמות הגוף של מחבלי חמאס בבסיס נחל עוז ב-7 באוקטובר. ממטה המשפחות נמסר כי "הסרטון, שאורכו 03:10 דקות, נערך וצונזר, והוא אינו כולל חלקים קשים לצפייה, הכוללים את הנרצחים הרבים בבסיס נחל עוז, את הנרצחים בתוך המיגונית ממנה נחטפו התצפיתניות, וקטעי אלימות רבים. הוא מראה את היחס האלים, המשפיל והמבזה שעברו הבנות ביום חטיפתן, ומעיד על הפחד העצום שנשקף דרך עיניהן".

עוד נמסר ממטה המשפחות כי "כל עדות נוספת המגיעה מהחטופים זועקת את אותה אמת עצובה - חייבים להחזיר את כולם הביתה. הסרטון הוא כתב אישום חריף על מחדל לאומי של הפקרת החטופות והחטופים. אין משימה גדולה יותר, אין ניצחון משמעותי יותר ואין סיכוי להחזיר את התקווה לישראל ללא השבת כולם - החיים לשיקום והנרצחים לקבורה. לממשלת ישראל אסור לבזבז אפילו רגע אחד נוסף - עליה לחזור לשולחן המו"מ עוד היום".