פיגוע בירושלים: פצוע בינוני מדקירה בצומת רמות - המחבל נוטרל

מחבל דקר באמצעות מברג גבר כבן 35 בשדרות גולדה מאיר סמוך לקניון רמות בבירה ונורה על ידי אזרח שהיה במקום. הפצוע פונה לבית החולים שערי צדק כשהוא סובל ממספר פצעי דקירה בפלג גופו העליון, אך לא נשקפת סכנה לחייו

זמן צפייה: 04:06

פיגוע בבירה: מחבל דקר הערב (שלישי) גבר בן 35 בתוך אוטובוס בעזרת מברג, במהלך נסיעה בשדרות גולדה מאיר בסמוך לצומת רמות בירושלים, ונוטרל על ידי צלם של אתר "ynet" שעבר במקום. צוותי הרפואה העניקו טיפול רפואי ראשוני לפצוע, שמצבו הוגדר בינוני, והוא פונה לבית החולים שערי צדק בעיר. כוחות משטרה גדולים הוזעקו למקום.

המחבל, ככל הנראה שוהה בלתי חוקי פלסטיני מאזור רמאללה, פונה לבית החולים הדסה עין כרם במצב קשה. מבית החולים שערי צדק נמסר: "ליחידת הטראומה במרכז הרפואי שערי צדק הגיע פצוע הדקירה מהפיגוע ברמות. הפצוע במצב בינוני עם מספר דקירות בפלג גוף עליון ולא נשקפת סכנה לחייו".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2207191713' autoplay='0' credit='' desc='זירת הפיגוע. שדרות גולדה מאיר, ירושלים' poster='' kid='1_mv7p0x0r' duration='']

מחקירה ראשונית של הפיגוע עולה כי המחבל שנסע באוטובוס, החל לדקור לפתע את אחד מנוסעי האוטובוס באמצעות מברג. נהג האוטובוס בלם את האוטובוס ופתח את הדלתות. בשלב זה החלו נוסעים לרדת מהאוטובוס, ביניהם המחבל שהמשיך לנסות לפגוע בנוסעים. אזרח שחלף במקום והבחין במתרחש, ניסה לפגוע במחבל במטרה למנוע ממנו להמשיך ולדקור נוספפים ואזרח נוסף שנקלע למקום, ביצע ירי לעבר המחבל וניטרל אותו.

ראש הממשלה יאיר לפיד מסר בתגובה: "אני מבקש למסור החלמה מהירה לפצוע שנפגע בארוע הדקירה בירושלים. אני מברך את צלם Ynet שנקלע לזירה ופעל בנחישות בכדי לנטרל את המחבל ומנע פגיעה באנשים נוספים. לא נאפשר לטרור להרים את ראשו ולפגוע בשגרת חיינו. נבוא בחשבון עם כל מי שינסה לפגוע באזרחים חפים מפשע".

המברג שאיתו דקר המחבל
המברג שאיתו דקר המחבל

בתום הערכת מצב שקיים מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן בזירה הוא אמר: "מדובר בתזכורת נוספת לאיום הטרור שעמו אנו מתמודדים. התוצאה של הפיגוע הערב הייתה יכולה להיות קטלנית הרבה יותר, והמחבל נוטרל בראש ובראשונה בזכות נחישות וגבורה של אזרחים שעברו במקום, נאבקו עמו ופעלו לנטרלו. ערנותם ואומץ לבם מנעו פגיעה נוספת בחפים מפשע. נמשיך להיאבק בטרור ובמחבלים באשר הם, למען שלומו ובטחונו של הציבור".

הפרמדיקים של מד"א, איתי שמעונוב ונתנאל ליפשיץ, סיפרו: "הפצוע שכב על המדרכה בסמוך לאוטובוס כשהוא בהכרה וסובל מפצעי דקירה מדממים בגופו. סיפרו לנו שהוא נדקר בתוך האוטובוס במהלך הנסיעה. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל עצירת דימומים וחבישות ופינינו אותו במהירות בניידת טיפול נמרץ לבית החולים כשמצבו יציב".

פיגוע בצומת רמות, ירושלים
פיגוע דקירה בשדרות גולדה מאיר, ירושלים

זירת הפיגוע. שדרות גולדה מאיר, ירושלים
זירת הפיגוע. שדרות גולדה מאיר, ירושלים | צילום: תיעוד מבצעי מד''א