המשפחות עודכנו: החטופים איתי סבירסקי ויוסי שרעבי נרצחו בשבי חמאס

ביום ה-102 למלחמה: קיבוץ בארי הודיע כי איתי סבירסקי (38) ויוסי שרעבי (53) נרצחו בשבי, וגופותיהם מוחזקות בידי חמאס. יוסי נחטף עם אחיו אלי מביתו ב-7 באוקטובר, אשתו ושתי בנותיו נרצחו. איתי נחטף מבית הוריו, רפי ואורית, שנרצחו על-ידי המחבלים

זמן צפייה: 00:31

קיבוץ בארי הודיע הערב (שלישי) כי החטופים איתי סבירסקי בן ה-38 ויוסי שרעבי בן ה-53 נרצחו בשבי בעזה, וגופותיהם מוחזקות על-ידי חמאס.

אתמול עדכן דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, כי בניגוד לטענות חמאס, איתי סבירסקי וחטוף נוסף לא נורו על-ידי כוחות צה"ל, אך הוסיף כי משפחותיהם עודכנו כי "קיים חשש לחייהם". מנגד, דובר צה"ל אמר כי התקבל אות חיים מנועה ארגמני, שנחטפה על-ידי מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר לעזה.

בהודעה מטעם מטה המשפחות וקיבוץ בארי על מותו של שרעבי נכתב כי "האובדן והסבל של המשפחות הם עצומים ובלתי נתפסים. אנו קוראים לקבינט המלחמה לעשות הכל כדי להשיב את בני משפחת שרעבי הביתה כמו גם את שאר החטופים". בהודעה על מותו של סבירסקי נכתב כי  "גופתו בשבי חמאס, נדרוש החזרתה עם יתר חטופינו".

נועה ארגמני, מתוך הסרטון שפרסם חמאס
נועה ארגמני, מתוך הסרטון שפרסם חמאס. התקבל אות חיים

יוסי שרעבי בן ה-53 ואחיו אלי נחטפו מביתם שבקיבוץ בארי ב-7 באוקטובר, כשאשתו של אלי ושתי בנותיו (ליאן, יהל, ונויה) נרצחו. שני האחים לא נכללו בקטגוריה הראשונה של שחרור החטופים, ולכן גם אחרי שש פעימות הוא נותרו מחוץ לרשימות. בריאיון לעומר ירדני ורותם ישראל סיפר בחודש שעבר שרון שרעבי, אחיהם, על החשש שגובר מיום ליום: "אנחנו מבינים שחיי החטופים על זמן שאול - כל שנייה היא חשובה". בהודעה על מותו נכתב כי הוא "איש אוהב אדם, איכפתי וידוע במסירותו לכל סובביו ותמיד היה מלא שמחת חיים".

איתי סבירסקי בן קיבוץ בארי, היה אצל אימו בקיבוץ בבוקר 7 באוקטובר. כשהגיעו המחבלים הם רצחו את אימו, ירו בידו של איתי וחטפו אותו לרצועת עזה. אחותו מירב סבירסקי סיפרה בשבוע שעבר בריאיון ללוסי אהריש על הדאגה לאחיה ושיתפה על הוריה אורית ורפי שנרצחו בטבח: "כבר לא תהיה לי משפחה מבארי".

"איתי נחטף מהבית של אימא אחרי שראה אותה נרצחת, ירו בו, כנראה ביד, והוא נחטף לרצועה פצוע", סיפרה מירב. "הסיוט הוא סיוט מתמשך. אבל צריך להיות סוף טוב לסיפור הזה. אני צריכה תקווה, והתקווה היא להחזיר את אח שלי בחיים".