שר הבריאות הלבנוני: "כ-4,000 נפצעו"; חיזבאללה: "העונש יגיע"

שר הבריאות הלבנוני עדכן על 11 הרוגים וכ-4,000 פצועים, בהם כ-400 במצב קשה - כתוצאה מפיצוצי "ביפרים" שנשאו פעילי חיזבאללה בדאחייה וברחבי לבנון. בנו של חבר פרלמנט נהרג, שגריר איראן נפצע. בחיזבאללה הגיבו - והאשימו את ישראל: "ייקבלו את עונשם הראוי ממקומות צפויים ולא צפויים". שעות לאחר המתקפה הדרמטית: דיווח על חיסול של שלושה פעילי חיזבאללה מהאוויר | עדכונים שוטפים

בקצרה:

היום ה-347 למלחמה: יום דרמטי נרשם היום (שלישי) בחזית הצפונית, כשבשעות אחר הצהריים דווח בלבנון על מתקפה חסרת תקדים, במסגרתה מכשירי ביפר שנשאו פעילי חיזבאללה התפוצצו ברובע הדאחייה בביירות וברחבי המדינה. על פי שר הבריאות הלבנוני, בתקיפה נהרגו 11 בני אדם, ונפצעו כ-4,000, בהם כ-400 באורח קשה. לפי דיווחים שונים, המוסד הצליח לשים את ידו על מכשירי הקשר שיובאו על-ידי חיזבאללה לפני כחמישה חודשים, ולהטמין בכל אחד מהם כ-20 גרם של חומר נפץ מסוג PETN - אשר התפוצץ לאחר חימום הסוללה.

בחיזבאללה האשימו את ישראל, והבטיחו לנקום. "אנו רואים באויב הישראלי את הנושא באחריות המלאה לתוקפנות הזו", נמסר בהודעת ארגון הטרור, בתוספת איום: "האויב  יקבל את עונשו הראוי, מהמקומות בהם הוא מצפה לכך וגם ממקומות בלתי צפויים". מאוחר יותר, יועצו המדיני של חסן נסראללה הוסיף: "התגובה בדרך, ועל האויב לצפות לכל אפשרות".

מוקדם יותר חוסלו מהאוויר שלושה מחבלי חיזבאללה במבנה של הארגון בדרום לבנון, וגם בשעות הערב דווח בלבנון כי שלושה מפעילי הארגון חוסלו מהאוויר. בעזה: חוסל המחבל האחראי על היחידה הרקטית של הג'יהאד האיסלאמי ברפיח. בשב"כ התירו היום לפרסום כי סוכל פיגוע מטען מטעם חיזבאללה, אשר יועד כנגד בכיר לשעבר במערכת הביטחון - ותוכנן לצאת אל הפועל בימים הקרובים. שב"כ חשף מטען מסוג כלימגור המוכר בשימוש של חיזבאללה, אשר יועד לפגיעה באישיות. למטען הוצמד מנגנון הפעלה מרחוק, מבוסס מצלמה וסלולר, לטובת הפעלתו מלבנון על-ידי חיזבאללה.

במקביל לדרמה הביטחונית נמשכה גם הדרמה הפוליטית, ופיטוריו של שר הביטחון יואב גלנט נראים קרובים מתמיד בשלב זה, חרף התחממות הגזרה הצפונית. המו"מ על כניסת גדעון סער לממשלה הושהה אתמול בעקבות ההתפתחויות הביטחוניות, אך גורמים בסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיעו כי הפור נפל, ופיטוריו של גלנט צפויים לצאת לפועל בסוף השבוע.

[timeline id="6431" name="חרבות ברזל - יום 347"]

בהכנת הידיעה השתתפו אור הלר, אלון בן דוד, חזי סימנטוב, מוריה אסרף, אלי סניור, יוסי אלי, ישי פורת, גיל תמרי, נריה קראוס, יוסף ישראל, עלי מוגרבי, הילה אלרואי, ברוך קרא, אביעד גליקמן, מתן חודורוב, נגה ניר נאמן, ליאור ורוצלבסקי, מיה איידן, אריאלה שטרנבך, סיון אלקלק, לירון שמם, נעם גולדברג, טל שורר, רוני שצ'וצ'ינסקי, אלעד זיני, אורי שאבי, רן מאיר ודני מולכו