נרצח שלישי בפיגוע: נקבע מותו של אשר מנחם פלאי, בן 8; גם אחיו נהרג

בפיגוע הדריסה נרצחו אלטר שלמה לדרמן, בן 20, וישראל פלאי, בן 6, שהובא למנוחות אתמול בטרם נכנסה השבת. אחיו, אשר מנחם, אושפז במצב אנוש בשערי צדק - והערב נקבע מותו. אבי המשפחה מאושפז בהדסה הר הצופים במצב בינוני

זמן צפייה: 08:28

יממה אחרי פיגוע הדריסה בשכונת רמות שבירושלים שגבה את חייהם של אלטר שלמה לדרמן (20) ושל הילד ישראל פלאי בן ה-6, חלה היום (שבת) נקבע מותו של אשר מנחם בן ה-8, אחיו של ישראל, שנפצע אנושות בפיגוע ובמהלך השבת נלחמו הרופאים על חייו.

מבית החולים שערי צדק נמסר: "במהלך השבת נפטר הילד בן ה-8 אשר מנחם פלאי שנפצע אנושות בפיגוע ברמות. הילד הגיע במצב אנוש בהחייאה וצוותים רבים מיחידת הטראומה, המחלקה לרפואה דחופה, טיפול נמרץ ילדים, כירורגיה ונוירוכירוגיה ילדים נלחמו במשך שעות רבות על חייו, אך לצערנו נאלצו בצער רב לקבוע את מותו. אנו משתתפים בכאבה הגדול של המשפחה. מצבם של שני הפצועים הנוספים בינוני קל, הם בהכרה ויציבים".

ישראל פלאי, בן 6
ישראל פלאי, בן 6

בתוך כך, מוקדם יותר הציבה המשטרה מחסומים ביציאה משכונת עיסאוויה שבמזרח העיר. הפיגוע אירע בסביבות השעה 13:30, כשהמחבל, חוסיין קראקע, הגיע ברכב פרטי אל היציאה משכונת רמות בירושלים לכיוון גבעת זאב, האיץ ופגע באנשים שהמתינו בתחנת האוטובוס במקום. כתוצאה מהדריסה נהרגו לדרמן והאחים אשר מנחם וישראל פלאי, ועוד 4 בני אדם נפצעו בדרגות פציעה שונות.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-shabbat-edition-clips-part-1102232033' autoplay='0' credit='' desc='10 נרצחים מטרור תוך שבועיים' poster='' kid='1_47x5w7ur' duration='']

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-shabbat-edition-clips-part-1102232039' autoplay='0' credit='' desc='חבית הנפץ בעיסאוויה' poster='' kid='1_dmi9gaaf' duration='']

לדרמן, שנרצח כאמור בפיגוע, היה מחסידי פינסק קרלין ותלמיד ישיבת "טל תורה", הוא התחתן לפני כחצי שנה והיה בדרכו לשבת אצל הוריו באלעד. רעייתו שהייתה עימו ניצלה מהדריסה. משפחתו של ישראל פלאי החליטה לקיים הלוויה מצומצמת עוד לפני כניסת השבת. הוא היה בתחנת האוטובוס עם אביו ושני אחיו, שנפצעו גם הם בפיגוע.

זירת הפיגוע בשכונת רמות בירושלים
זירת הפיגוע בשכונת רמות בירושלים | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

זירת הפיגוע ברמות בירושלים היום
זירת הפיגוע בשכונת רמות בירושלים | צילום: דוברות איחוד הצלה

המחבל הוא חוסיין קראקע, בן 31, נשוי ואב לשלושה ילדים, תושב עיסאוויה שבמזרח ירושלים. לקראקע תעודת זהות כחולה ולכן לא התקשה להגיע לשכונה. שירותי הביטחון מנסים להבין האם יש לו השתייכות לארגון טרור מסוים.

זירת הפיגוע בשכונת רמות בירושלים
רכב המחבל בזירת הפיגוע בשכונת רמות בירושלים | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

זירת פיגוע הדריסה ברמות, ירושלים
זירת פיגוע הדריסה ברמות, ירושלים | צילום: דוברות המשטרה

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיע לזירה ואמר כי "אין יותר קשה מלהגיע לאירוע בו נרצח ילד, אנחנו מתפללים על האחרים. נרצח עוד בחור בן 20 - אין אירועים יותר קשים. אני מודה לראש הממשלה שהוא מאמץ את המדיניות שלי - לאטום את הבית כמה שיותר מהר".

"הנחתי את המשטרה לפרוס מחסומים סביב עיסאוויה ולעצור אחד-אחד ולבדוק כל רכב. רציתי לעשות סגר מלא אך יש שאלה משפטית ואנחנו נדון בה. הולכים להשתלט על הבית. הצעדים שאני אומר כאן לא מספיקים, דיברתי לא פעם ולא פעמיים - ואני רוצה ליישם עונש מוות למחבלים, רוצים לעבור בית-בית בלי צווים של בית משפט".

זירת הפיגוע בשכונת רמות בירושלים
זירת הפיגוע בשכונת רמות בירושלים | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המפכ"ל קובי שבתאי אמר בהערכת המצב שקיים בזירה: "מדובר בפיגוע דריסה קשה שהוביל לפגיעה בחיי אדם. שוטרים ממחוז ירושלים שחתרו למגע - נטרלו את המחבל בתוך זמן קצר מאוד. שוטרי משטרת ישראל נמצאים בחזית העשייה הביטחונית בימים אלו ובכלל, ואנחנו נמשיך להיאבק בטרור ובמחבלים באשר הם, בירושלים ובכל מקום אחר".

מלשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר כי הוא מתעדכן באופן שוטף על פרטי הפיגוע בירושלים", וכי הוא הנחה לתגבר כוחות בגזרה ולבצע מיד חקירות ומעצרים על סביבתו של המחבל.