דיווחים: 9 הרוגים בדרום לבנון; אלוף פיקוד צפון: "אנחנו במלחמה"

בלבנון דיווחו על תקיפות ישראליות בדרום לבנון, שבהן נהרגו 9 בני אדם - בהם מחבלי חיזבאללה. אלוף פיקוד צפון, אורי גורדין: "אנחנו במלחמה. מוכנים להמשיך לתקוף משמעותית את חיזבאללה ולשנות את המצב הביטחוני"

זמן צפייה: 02:58

ברקע הדריכות בגזרה הצפונית, אמר היום (רביעי) מפקד פיקוד צפון אלוף אורי גורדין: "אנחנו במלחמה. אנחנו עושים התקפות מאוד מאוד משמעותיות כנגד חיזבאללה, ואנחנו נמשיך ונהיה אגרסיביים כדי לפגוע ולדחוק את חיזבאללה ולפגוע בו באופן משמעותי". גורדין התייחס בדבריו למטח לעבר קריית שמונה הבוקר, בעקבותיו נהרג בן 25 מהכפר הדרוזי עין קנייא שבגולן. הירי המאסיבי התרחש בתגובה לחיסול של חוליית מחבלים בלב לבנון בשעות הלילה. בתוך כך, לפי דיווחים בלבנון, לפחות תשעה בני אדם נהרגו, בהם מחבלי חיזבאללה, בתקיפות בדרום המדינה לפני זמן קצר.

"אנחנו פעלנו הלילה מול ג'מעה איסלאמיה, סיכול מוצלח, פגיעה בכמות פעילים גדולה, וחיזבאללה עצמו מחליט הבוקר להגיב נגד קרית שמונה", אמר גורדין, והמשיך: "אנחנו תוקפים באופן משמעותיות נגד חיזבאללה, ואנחנו נמשיך ונהיה אגרסיביים כדי לפגוע ולדחוק את חיזבאללה ולפגוע בו באופן משמעותי".

אלוף פיקוד צפון הוסיף כי צה"ל נחוש "לשנות את המצב הבטחוני בצפון כדי שהתושבים יוכלו לחזור לצפון בביטחון ובתחושת ביטחון. אנחנו מהצד השני תוקפים באופן עוצמתי וחזק מאוד את חיזבאלה. אם נבין שאנחנו נצטרך לפעול - אנחנו נפעל גם הלילה, והמוכנות קיימת".

אלוף פיקוד הצפון אורי גורדין
אלוף פיקוד הצפון אורי גורדין | צילום: דוד כהן, פלאש 90

האלוף גורדין השתתף במהלך השבוע בהשתלמות למידה פיקודית של פיקוד הצפון בנושא מוכנות לזירה צפונית במפקדת הפיקוד. במסגרת ההשתלמות העמיקו המפקדים בתכנים מקצועיים ובתוכניות המבצעיות והאסטרטגיות למתווה צפוני. ההשתלמות בהובלת אוגדה 36 כללה הרצאות מקצועיות ולמידה מלקחי הלחימה של האוגדה ברצועת עזה, עם התאמות ייעודיות ללחימה בגזרה הצפונית. במהלך ההשתלמות סקר הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, בפני הפורום את האתגרים האסטרטגיים, והערכות לקראת המשך המלחמה.

מוקד פגיעה ישירה בקריית שמונה / זאהר בשארה, תושב עין קנייא שנהרג במטח
מוקד פגיעה ישירה בקריית שמונה / זאהר בשארה, תושב עין קנייא שנהרג במטח | צילום: תיעוד מבצעי מד"א, תמונה באדיבות המשפחה

הבוקר, לאחר שצה"ל קיבל אחריות על תקיפות בדרום לבנון הלילה, חיזבאללה איים כי הדבר "לא יעבור ללא תגובה ועונש". מטח כבד שכלל כ-30 רקטות נורה משטח לבנון לעבר קריית שמונה, וזוהו מספר נפילות שגרמו לנזק רב. זאהר בשארה, בן 25, נהרג כתוצאה מפגיעה ישירה בנגרייה בעיר.

כמו כן, פגיעה ישירה זוהתה גם בבניין מגורים בקריית שמונה. מדוברות המשטרה נמסר כי המשטרה טיפלה במספר זירות נפילה של פריטי רקטה בסביבת העיר קרית שמונה, ושנזק נגרם לרכוש. שוטרים וחבלני המשטרה של מחוז צפון בודדו את זירות הנפילה וסרקו אחר שרידים נוספים, לשם הסרת סיכון נוסף לציבור.