פיגוע דקירה בירושלים: גבר כבן 50 נפצע בינוני, המחבל נעצר

מחבל תושב מזרח ירושלים, בן 17, תקף באמצעות סכין קצבים עובר אורח בן 56 ופצע אותו באורח קשה. הפצוע פונה בהכרה מלאה לבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים. הדוקר נעצר על ידי כוחות מג"ב שהיו במקום

זמן צפייה: 04:00

גבר בן 56 נפצע קשה בפיגוע דקירה היום (רביעי) בשער יפו בירושלים. הוא פונה לבית החולים הדסה הר הצופים כשהוא בהכרה - ושם מצבו הוגדר בינוני. שניים נוספים סבלו מחרדה. הדוקר, תושב מזרח ירושלים בן 17, תקף באגרסיביות את הגבר עם סכין קצבים - ונעצר על ידי כוחות שהיו במקום. המפכ"ל קובי שבתאי היה בסביבה והגיע לזירה.

המחבל עקב אחר הגבר במשך מספר דקות וכאשר היה יחסית לבד, שלף סכין קצבים גדולה ודקר אותו באגרסיביות. מתחיל מרדף רגלי אחר המחבל ליד חומות העיר העתיקה עד שהוא נתפס ונעצר. מפכ"ל המשטרה היה באזור בסיור, יחד עם מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן ומסייע בטיפול בפיגוע. הפצוע פונה עם 3 דקירות לבית החולים הדסה הר הצופים.

הסכין מזירת הפיגוע בשער יפו
הסכין מזירת הפיגוע בשער יפו

פראמדיק מד"א אהרון שטיינמיץ וחובש מד"א ברוך ויסמן: "הגענו בכוחות גדולים למקום וראינו את הגבר שוכב על המדרכה כשהוא בהכרה מלאה עם פצעי דקירה בפלג גופו העליון. מיד הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני מציל חיים שכלל עצירת דימומים, חבישות ופינינו אותו לבית החולים תוך המשך טיפול רפואי כשמצבו קשה ויציב".

חובש מד"א רפי הכהן שנקלע למקום סיפר: "הייתי סמוך מאוד לשער יפו והבחנתי בהתרחשות, רצתי למקום וראיתי גבר כבן 50 יושב על המדרכה, מדמם, עם מספר פצעי דקירה. הזעקתי כוחות מד"א נוספים למקום ובמקביל הענקתי לו טיפול רפואי מציל חיים, מפכ"ל המשטרה שהיה בסמוך הגיע מהר מאוד וסייע לי לחבוש את הפצוע, כוחות של מד"א שהגיעו מהר פינו לבית החולים את הפצוע תוך המשך טיפול רפואי כשמצבו קשה ויציב והוא בהכרה מלאה. נער כבן 17 הגיע אלינו עם פציעה שטחית בבטן ולאחר בדיקה וטיפול ראשוני פינינו אותו במצב קל ובנוסף נפגע חרדה".

דובר חמאס באזור ירושלים, מחמד חמאדה שיבח את המחבל ואמר: "פיגוע הדקירה בירושלים הוא התגובה הטבעית על הפשעים של ישראל, בצל מה שקורה בירושלים: הפשיטות על אל-אקצא, הרס הבתים, הגירת התושבים והתקיפות על הנשים ועל החינוך. הפיגוע מוכיח שלא משנה כמה פשעים ישראל תעשה, היא לא תשבור את הרצון של ההתנגדות".

Whatsapp Image 2023 09 06 At 1
זירת הפיגוע בשער יפו | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90
Whatsapp Image 2023 09 06 At 1
זירת הפיגוע בשער יפו | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

המצב הביטחוני ממשיך להתחמם בתקופה האחרונה, כאשר רק לפני יומיים מחבלת חמושה בסכין ניסתה לדקור שוטר בעיר העתיקה בירושלים. לפי המשטרה, המחבלת היא פלסטינית בת 44, תושבת ג'נין. היא ניסתה לדקור שוטר של מרחב דוד שהוצב בעיר העתיקה. "המחבלת, שפניה היו מכוסות בחיג'אב, שלפה סכין וניסתה לדקור את השוטר בגופו", נמסר.

"השוטר, שלא נפגע מהדקירה בעקבות אפוד המיגון שעטה לגופו, הגיב מיד", אמרו במשטרה. "הוא הדף את המחבלת לרצפה בגופו ונטרל אותה בכוח. כוח משטרה ומג"ב שהיה בסמוך השתלט עליה יחד עם השוטר, ועצר את המחבלת שנלקחה לחקירה במחוז ירושלים. בזירה נתפסה סכין שעמה בוצע ניסיון הפיגוע".

זירת ניסיון פיגוע הדקירה בעיר העתיקה בירושלים
זירת ניסיון פיגוע הדקירה בעיר העתיקה בירושלים | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

רב-סמל ע', שוטר מרחב דוד במחוז ירושלים שנטרל את המחבלת, שחזר אתמול את האירוע: "במהלך משמרת בעיר העתיקה בשער חוטה, הסתערה לעברי אשה והחלה לדקור אותי באזור המותניים בחוזקה", הוא סיפר, "מיד הבנתי שמדובר במחבלת. לא ביצעתי ירי כי היו במקום באותה עת עוברי אורח. הדפתי אותה בידיים וברגליים והשתמשתי בכוח בכדי לנטרל אותה".

"הסכין נשמטה מהיד שלה", הוסיף רס"מ ע', "וכשהיא הייתה מרותקת על הרצפה וחלפה הסכנה, אני וצוות מג"ב שהיה בסמוך אליי השתלטנו עליה ועצרנו אותה. הבנתי שהאפוד שמר עלי ומנע את חדירת הסכין לגופי. אני ויתר שוטרי מרחב דוד שפועלים כאן נמשיך לפעול נגד מחבלים ומחבלות ולשמור על הביטחון".