בחיזבאללה מנסים להתארגן מחדש; דיונים על התקיפה באיראן

לאחר שרשרת החיסולים בהנהגת ארגון הטרור, כשבראשה חיסול המזכ"ל נסראללה, בחיזבאללה מנסים להתארגן מחדש, ומתכננים למנות את מפקד פיקוד העומק, מוחמד עלי חיידר, לתפקיד ראש הזרוע הצבאית. במקביל, ביידן ביקש מתניהו להפחית את הפגיעה באזרחים בביירות

זמן צפייה: 02:50

לאחר פגיעת הכטב"ם אמש בבא"ח גולני, היום (שני) בוצעו ניסיונות נוספים של חיזבאללה להתארגן מחדש לאחר שרשרת החיסולים בצמרת הארגון בשבועות האחרונים, ולבצע ירי לעבר מרכז הארץ ולעבר יישובי הצפון. בתוך כך, מנסים בארגון למנות מפקד לחדש לזרוע הצבאית. במקביל לניסיונות השיקום של ארגון הטרור בלבנון, הערב נערך דיון מצוצמם בנוגע לתוכנית התקיפה באיראן, לאחר שזו לא אושרה במהלך דיון הקבינט האחרון.

מוחמד עלי חיידר הוא המועמד הבכיר לאייש את התפקיד, ויחד עם נעים קאסם ינסה להחיות את הארגון. חיידר הוא מפקד פיקוד העומק של חיזבאללה, שאחראי על העורף. אין לו ניסיון צבאי עשיר, אך הוא מהאחרונים שנשארו בחיים שיכולים למלא את התפקיד.

זירת התקיפה בביירות, מחוץ לדאחייה
זירת תקיפה בביירות, מחוץ לדאחייה | צילום: רויטרס

במקביל, מזה מספר ימים צה"ל לא מבצע תקיפות ממוקדות בביירות. הדבר ככל הנראה מתרחש לאור בקשתו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מראש הממשלה בנימין נתניהו, לצמצם פגיעה באזרחים בעיר הבירה בלבנון. נתניהו נענה, וביקש מצה"ל להביא לאישורו כל תקיפה ממוקדת בביירות.

היום התייחס גורם מדיני לנושא: "הדיווח על הנחיה כביכול של הדרג המדיני לצה״ל להפסיק או לצמצם תקיפות בביירות, הוא שקרי לחלוטין. ישראל שומרת על חופש פעולה בכל מקום בלבנון - בהתאם להימצאות המטרות".

צה"ל חיזבאללה תיעוד מתוך המנהרה התת-קרקעית שאותרה בדרום לבנון
תיעוד מתוך המנהרה התת-קרקעית שאותרה בדרום לבנון | צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, חשף היום כי כוחות צה"ל המתמרנים בדרום לבנון איתרו מתחם תת-קרקעי באורך של 800 מטרים ששימש כמפקדה של 'כוח רדואן' בחיזבאללה. המפקדה מוקמה בלב שכונה אזרחית, ובמהלך הפשיטה על המתחם, הכוחות נלחמו במחבל שהתבצר בה - שחוסל על-ידי כלי טיס של חיל האוויר.

המפקדה שאותרה הכילה חדרי שהייה, מזון ומטבח ששימשו את המחבלים, כמו גם אמצעי לחימה רבים, ובהם טילי מסוקים, פגזים, אופנועים, ופירים תת-קרקעיים נוספים. מצה"ל נמסר כי כל אלו נועדו לשרת את כוח רדואן ביום הפקודה במסגרת תוכנית חיזבאללה ל"כיבוש הגליל".