מחנה הקיץ של חמאס: נחשף תיעוד מתכניות ה"חינוך" לילדי עזה

צה"ל חשף בתקשורת הבינלאומית תמונות וסרטון מקייטנות ותנועות נוער של ארגון הטרור, המוכיחים כי ילדי הרצועה עוברים הכשרות צבאיות תאורטיות ומעשיות - בהן הם לומדים כיצד לירות, להסתער ממנהרות ואף לחטוף חיילים. עוד נחשף כי חמאס עושה שימוש בקטינים במהלך המלחמה, ואלו נדרשים למשימות שונות כדוגמת העברת מסרים ותחמושת

חרבות ברזל
ילדי עזה מתנסים באמצעי לחימה לצד פעילי חמאס | צילום: דובר צה"ל

צה"ל חשף מוקדם יותר היום (רביעי) לתקשורת הזרה תיעודים המוכיחים כי חמאס מחנך ומסית את ילדי רצועת עזה לטרור. מדובר צה"ל נמסר כי ילדי עזה מחונכים לשנאת ישראל ויהודים מגיל צעיר. בבתי הספר, בתנועות הנוער ובקייטנות עוברים הילדים הכשרות צבאיות תאורטיות ומעשיות.

בעתות שגרה, חמאס מנהל מחנות קיץ, במסגרתם הילדים לומדים לירות בנשק, להסתער ממנהרה, וכן לחימה נגד טנקים ואף חטיפת חיילים. המחנות הינם שלבים מוקדמים להכשרה בזרוע הצבאית. להערכת המודיעין הישראלי, מספר רב של קטינים פועלים בחמאס והג'יהאד האיסלאמי פלסטיני.

ילדי חמאס
ילדי עזה מתנסים באמצעי לחימה לצד פעילי חמאס | צילום: דובר צה"ל
חרבות ברזל
ילד מחזיק באמל"ח בתערוכה של חמאס | צילום: דובר צה"ל

בנוסף, בהודעת דובר צה"ל צוין כי חמאס עושה שימוש בקטינים גם במהלך המלחמה. הקטינים נדרשים למשימות שונות, כדוגמת העברת מסרים ותחמושת. כפי שחשף צה"ל בעבר בחקירתו של מפקד פלוגה בגדוד 'זיתון' של חמאס, חלק מתורת הלחימה היא שימוש בילדים להעברת חומרי נפץ, למשל במסווה של שקיות ירקות - וזאת מתוך ההבנה שצה"ל לא יפגע בהם. כמו כן, ילדים נשלחים לזירות הלחימה לאחר תקיפות על מנת להעריך את הפגיעה ולדווח עליה למחבלים שמסתתרים במחסות.

תעודות הוקרה של הילדים בתנועות הנוער של החמאס
תעודות הוקרה של הילדים בתנועות הנוער של חמאס | צילום: דובר צה"ל
צה"ל חשף תיעוד
תעודת הוקרה לילדים מאחת מפעילויות חמאס | צילום: דובר צה"ל