גלנט: "עלולים להידרש לממש את חובתנו להגן על שלמות ארצנו"

שר הביטחון השתתף יחד עם הרמטכ"ל הלוי בטקס הענקת דרגות לאלופים החדשים בצה"ל, ובצל הדו"ח המדאיג של סבא"א אמר: "הסכנות העומדות בפני מדינת ישראל הולכות ומתעצמות - אך היא תדע מה לעשות כדי להבטיח את הביטחון". ממשרד החוץ נמסר: "איראן ממשיכה לשקר לסבא"א ולהונות את הקהילה הבינלאומית"

זמן צפייה: 01:56

שר הביטחון יואב גלנט השתתף היום (חמישי) בטקס הענקת דרגות לאלופים צה"ל הנכנסים, ובצל דו"ח של סבא"א אמר: "הסכנות העומדות בפני מדינת ישראל הולכות ומתעצמות, אנו עלולים להידרש לממש את חובתנו להגן על שלמות ארצנו".

בדבריו, התייחס שר הביטחון גלנט להתפתחויות האחרונות בסוגיית הגרעין האיראני ואמר: "המשימות הן כבדות והאתגרים הם גדולים. המציאות בה אנו נמצאים מורכבת, אך מדינת ישראל, צה"ל וכל גופי הביטחון, תדע מה לעשות כדי להבטיח את ביטחון ישראל בהווה וגם בעתיד, בעזרתכם חברי המטה הכללי הנוכחיים והמצטרפים".

ממשרד החוץ נמסר בתגובה לדו"ח: "סגירת תיק מריוואן ע"י הסוכנות הבינ"ל לאנרגיה אטומית מטרידה מאוד. ההסברים שסיפקה איראן לנוכחות חומר גרעיני במקום, אינם מהימנים או אפשריים מבחינה טכנית. איראן ממשיכה לשקר לסבא"א ולהונות את הקהילה הבינלאומית".

"הכניעה של מנכ"ל סבא"א ושל הסוכנות הבינל לאנרגיה אטומית ללחץ הפוליטי האיראני מאכזבת מאוד בעיקר מפני שהמידע בתיק מצביע באופן בלתי משתמע לשני פנים על הפרות איראניות בוטות של הסכמי הפיקוח. לסגירת התיק עלולות להיות השלכות מסוכנות ביותר - והיא מעבירה מסר לאיראנים כי אינם נדרשים לשלם מחיר על הפרותיהם, וכי הם יכולים להמשיך להונות את הקהילה הבינלאומית בדרכם להשגת תכנית גרעין צבאית מלאה".

יואב גלנט
יואב גלנט | צילום: ניקול לסקבי, דוברות שר הביטחון

גלנט והרמטכ"ל הרצי הלוי העניקו בבסיס הקריה את דרגות האלוף לנמרוד אלוני שייכנס לתפקיד מפקד פיקוד העומק ומפקד המכללות הצבאיות, ולדוד זיני, שימונה למפקד פיקוד ההכשרות והאימונים בזרוע היבשה ולמפקד הגיס המטכ"לי. בטקס השתתפו גם משפחותיהם של האלופים ופורום המטה הכללי של צה"ל.

על האלופים החדשים אמר גלנט: "ראיתי איך נמרוד אלוני מפקד על אוגדת עזה, הסתכלתי על הדברים מקרוב בביקורים שלי כשר בממשלה והתרשמתי. על דוד זיני פיקדתי במשך ארבע שנים כמפקד פיקוד הדרום. כשהיה מג"ד 51 ומפקד אגוז ביצע במשך תקופות ארוכות משימות בפיקוד הדרום, ועשה זאת בהצטיינות ובהצלחה".

יואב גלנט והרצי הלוי
יואב גלנט והרצי הלוי | צילום: ניקול לסקבי, דוברות שר הביטחון

נזכיר כי לפני כשבוע הרמטכ"ל הרצי הלוי נשא דברים בכנס הביטחון באוניברסיטת רייכמן, ונגע בנושא האיום האיראני מהזווית של צה"ל, בנוגע להעשרת האורניום והיכולות של צה"ל להתמודד מול האיומים. במקביל, דווח על פצועים בפיצוץ מסתורי במתקן כימי במרכז איראן.

"איראן התקדמה בשנים האחרונות בהעשרת האורניום יותר מאי פעם", אמר הרמטכ"ל, "אנחנו בוחנים מקרוב את התחומים האחרים בדרך ליכולת גרעינית, יש התפתחויות שליליות אפשריות באופק שיכולות להביא לפעולה, ולנו יש יכולות לפגוע באיראן. אנחנו לא אדישים למה שאיראן מנסה לעשות וגם לאיראן קשה להישאר אדישה לנוכח הקו שאנחנו נוקטים בו", אמר רא"ל הלוי.

"בהיבט האזורי", הוסיף, "איראן מעורבת בכל עניין מסביב לנו ובכל עניין נגדנו, באופן ישיר או בידע וכסף. לכל אוייב שאנחנו פוגשים במידה כזו או אחרת יש טביעת אצבע של המשטר האיראני".