"באנו לחלץ אתכם": התיעוד הדרמטי של חילוץ החטופים תחת אש

המשטרה פרסמה תיעוד דרמטי של לוחמי הימ"מ והשב"כ מרגעי החילוץ של אנדריי קוזלוב, אלמוג מאיר ג'אן ושלומי זיו. הלוחמים נכנסים לדירה דרך החלון, ופורצים אל החדר בו מוחזקים השלושה. כשהם רואים אותם, הם צועקים "עברית!", לאחר מכן מודיעים בקשר כי הם בידיהם

זמן צפייה: 04:51

פורצים לדירה - מוציאם את החטופים - ומחלצים אותם תחת אש כבדה: המשטרה פרסמה הערב (שני) תיעוד ממצלמות הקסדה של לוחמי הימ"מ ולוחמי היחידה המבצעית של השב"כ כשהם מחלצים את החטופים אנדריי קוזלוב, שלומי זיו ואלמוג מאיר ג'אן תוך אש כבדה וחיסול מחבלים.

הלוחמים נכנסים לדירה דרך החלון, ופורצים אל החדר בו מוחזקים השלושה. כשהם רואים אותם, הם צועקים "עברית!", כדי לזהות את החטופים, ואז מודיעים בקשר כי הם בידיהם. לחטופים הם צועקים: "באנו לחלץ אתכם, תהיו רגועים". לאחר מכן יוצאים מהבית וממשיכים בריצה תחת אש כבדה של מחבלים מרחבי האזור. נועה ארגמני חולצה ממבנה אחר.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2406101809' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='' poster='' kid='1_qpelialk' duration='28']

מוקדם יותר היום, צה"ל חשף גם הוא תיעוד של שלושת החטופים אלמוג מאיר ג'אן, שלומי זיו ואנדריי קוזלוב עולים אל המסוק לאחר שחולצו. החטופה נועה ארגמני, חולצה בעזרת מסוק אחר. בתיעוד נראים השלושה עולים אל המסוק, בזמן שאחד הלוחמים מדווח: "ראשון עלה, שני, שלישי איתנו". במהלך הטיסה שוחחו הלוחמים עם השלושה והסבירו להם כי הם ינחתו בבית החולים שיבא תל השומר, שם יקבלו את פניהם. "כל הכבוד, זה הדבר הכי חשוב בעולם", אמרו.

בדירה המרוחקת כ-200 מטרים בלבד מהדירה ממנה חולצו שלושת החטופים, בלב מחנה הפליטים, חולצה גם נועה ארגמני. פעולות החילוץ החלו בשעות הבוקר המאוחרות, עם תקיפות אינטנסיביות במחנה הפליטים. הפלסטינים דיווחו על כוח מיוחד של צה"ל שהסתנן לנוסייראת, כאשר במקום התפתחו חילופי אש אינטנסיביים.

במהלך המבצע נהרג פקד ארנון זמורה, מפקד ולוחם בימ"מ בן 36 משדה דוד, שנפל במהלך חילופי האש במבנה בו שהו השלושה. לאחר מותו, שם המבצע הוחלף מ"זרעי קיץ" ל"מבצע ארנון".