בכיר חמאס: "לא הוצעה לנו רגיעה ארוכת טווח - איננו דנים בכך"

בריאיון לערוץ "פלסטין אל-יום" התייחס סגן מנהיג הארגון למתיחות עם ישראל, והצהיר כי "אנו מנהלים מגעים עם גורמים שונים במטרה לעקוב אחר הבנות הפסקת האש". עוד ציין: "דרישתנו - מעבר ימי"

זמן צפייה: 04:21

סגן מנהיג חמאס, חליל אל-חייא, התייחס היום (שלישי) למתיחות עם ישראל בריאיון לערוץ "פלסטין אל-יום", וטען: "אנו מכחישים שהוצעה לנו רגיעה ארוכת טווח - ואנחנו לא דנים בכך".

בכיר הארגון הצהיר כי "ישנם מגעים יום-יומיים בין הגורמים השונים, בהם מצרים ושליח האו"ם למזרח התיכון, על מנת לעקוב אחר ביצוע ההסכמים עם הכיבוש". עוד הוסיף כי "הדרישה שלנו היא מעבר ימי. זאת, על מנת שהעם הפלסטיני יפתח אל העולם. אנחנו רוצים לסיים את המצור, לא נוכל להסכים שהעם שלנו יישאר בבית כלא גדול ושמו עזה".

עוד בחדשות 13:

"אמצעי חפירה ורובה ציד: הציוד שנתפס במהלך המבצע בחאן יונס"

לאחר שלושה שבועות של הפסקה: הפגנות שישי על גדר הגבול יתחדשו

חליל אל-חייא, בכיר חמאס וחבר המשלחת הפלסטינית לשיחות הפסקת האש בקהיר
חליל אל-חייא, בכיר חמאס וחבר המשלחת הפלסטינית לשיחות הפסקת האש בקהיר | צילום: רויטרס

אתמול הודיע הוועד המארגן את ההפגנות בגבול רצועת עזה על חידוש המחאה ביום שישי הקרוב, לאחר שלושה שבועות של הפסקה, תחת הכותרת "צעדות השיבה נמשכות". הוועד קרא לפלסטינים לבוא בהמוניהם ולהשתתף בהפגנות. צה"ל נערך בהתאם.

בשלושת השבועות האחרונים, כאמור, חמאס הודיע כל שבוע מחדש על דחיית ההפגנות השבועיות על הגדר, ועל פי פרסומים הארגון שקל להשהות את המחאות המתקיימות בכל יום שישי במטרה לתת עדיפות לנתיב ההסדרה עם ישראל.

ביום שישי האחרון, חרף ביטול ההפגנה, פלסטיני בן 16 התקרב לגדר הרצועה - ועל פי משרד הביריאות בעזה נורה למוות על ידי צה"ל. כמה שעות לאחר מכן, הופעלה התרעת צבע אדום בעוטף עזה, בעקבות שיגור לעבר שטח ישראל - שנפל בשטח פתוח. בתגובה לירי, צה"ל תקף עמדת חמאס בצפון רצועת עזה.