שב"כ: שני חשודים נחקרו בחשד לתכנון פיגוע בהכוונת חמאס

מחמד אמין מוסלח ומחמד פיאד מחאמיד, אזרחים ישראלים תושבי כפר מועאוויה בשנות העשרים לחייהם, נעצרו לפני מספר שבועות ע"י שב"כ. מחקירתם התברר כי הם גויסו על ידי חמאס ברצועת עזה, ותכננו פיגוע מטען בישראל. נגד השניים הוגשו כתבי אישום בגין עבירות ביטחון חמורות

Whatsapp Image 2023 02 03 At 1

הותר לפרסום היום (שישי) כי במסגרת פעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי והמשטרה, נעצרו לפני מספר שבועות שני אזרחים ישראלים בחשד לתכנון פיגוע שהוכוון על ידי חמאס. מהחקירה עלה כי הם גויסו במסגרת של חמאס ותכננו פיגוע מטען בישראל.

החשודים, שני תושבי כפר מועאוויה שבאזור רמות מנשה - הם מחמד אמין מוסלח, בן 24 ומחמד פיאד מחאמיד, בן 28. מחקירותיהם בשב"כ עלה, כי מחמד אמין מוסלח גויס על ידי תשתית פעילי טרור הפועלת במסגרת חמאס ברצועת עזה, לטובת פיגוע מטען בשטח ישראל. היום הוגש כתב אישום נגד השניים, בגין עבירות ביטחון חמורות.

Whatsapp Image 2023 02 03 At 1
החשודים שנעצרו על ידי השב''כ

לצורך הפיגוע, בהכוונת החמאס, גייס מחמד אמין מוסלח את חברו מחמד פיאד מחאמיד. השניים החליטו לנתק קשר עם התשתית ברצועת עזה בעקבות חילוקי דעות בנושא התזמון המתאים לפיגוע. בעוד שהם התבקשו לתכנן פיגוע ביום הבחירות על מנת לפגוע באזרחים, הנאשמים רצו לפגוע בחיילים.

לאחר ניתוק הקשר מחמאס, פעלו החשודים לקידום חטיפת נשקים מחיילים, כשהם מצוידים בנשק מסוג "קרלו" ותוך היערכות לאפשרות של שימוש בו. הם החלו השניים לאסוף מודיעין על תחנת אוטובוס של חיילים, לבצע ניסויי ירי באמל"ח לחפש רכב גנוב.

עצרת לציון 35 שנה לייסוד חמאס ברצועת עזה
עצרת לציון 35 שנה לייסוד חמאס ברצועת עזה

במשך מספר פעמים, על מנת לנסות ולפגוע בחיילים, בחנו הנאשמים תחנות אוטובוס שונות בדרך שבין כפר קרע לגבעת עדה ולאורך כביש 65, כאשר לבסוף החליטו לבצע את הפיגוע בתחנת אוטובוס סמוכה לבסיס האימונים של חטיבת גולני, הנמצא באזור הסמוך לכפר קרע, מאחר ותחנה זו עמוסה בחיילי צה"ל בעיקר בימי חמישי.

מהחקירה עלה אודות מעורבותה של הזרוע הצבאית ברצועה בהכוונת הטרור, מחדדת את אחריותה של הנהגת החמאס ברצועה על כלל הנעשה משטחה, ובכלל זה לפעילות האכוונה לקידום פעילות צבאית ישירה או עקיפה של גורמים רצועתיים וחמאס בתוכם.