על רקע הסלמת המערכה: נתניהו קיים דיון בהגדלת תקציב הביטחון

כשבועיים לאחר ההסלמה בצפון עם תחילת התמרון הקרקעי של צה"ל בדרום לבנון, ראש הממשלה ערך דיון מיוחד בלשכתו בדבר הגדלת תקציב הביטחון. בצה"ל מבקשים תוספת מלאי למיירטים ולתחמושת, וגם הגדלת תקנים לאגף השיקום. שר האוצר סמוטריץ' נוכח בדיון גם הוא

זמן צפייה: 03:56

ברקע הסלמת המערכה בצפון, הערב (ראשון) התקיים אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו דיון בעניין הגדלת תקציב הביטחון, נוכח הצרכים שמציפה המערכת בחידוש מלאי המיירטים והתחמושת, כמו גם בתוספת תקנים לאגף השיקום שמטפל בחיילים הנפגעים בלחימה. הדיון נערך בהשתתפות חברי ועדת נגל, שמונתה לבחון את תקציב צה"ל בשנים הקרובות.

לפי ההערכות, מדובר בדיון עם פוטנציאל לשיניים בעלות של מיליארדי שקלים על תקציב המדינה, כשגם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' זומן לדיון. מהצד של צה"ל נוכח בדיון היועץ הכספי לרמטכ"ל.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ'
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בשבוע שעבר משרד האוצר פרסם את נתוני העודף והגירעון בתקציב המדינה לחודש ספטמבר, ומהם עולה כי הגירעון החודשי עמד על כ-8.8 מיליארד שקלים, לעומת 4.3 מיליארד בתקופה המקבילה בשנה שעברה. כעת הגירעון עומד על כ-8.5% מהתוצר.

עוד עולה מהנתונים כי מתחילת השנה הגירעון המצטבר עומד על כ-92.8 מיליארד ש"ח, כשב-12 החודשים האחרונים עמד במצטבר על כ-165.8 מיליארד שקלים. עם זאת, חל גידול מצטבר של כ-5.4% בהכנסות הממשלה במהלך השנה, עם 357.3 מיליארד, לעומת 339.2 אשתקד.

החודש נרשמו הוצאות מדינה של כ-51 מיליארד שקלים, אשר מייצרים הוצאות של כ-450 מיליארד מתחילת השנה, לעומת 343.2 בשנה שעברה - גידול משמעותי של כ-31.2%.