המחבל יורה, נדרס - ומחוסל: תיעוד הפיגוע בקריית ארבע

גבר כבן 50 נרצח בפיגוע ובנו בן ה-19 נפצע באורח קל, בנוסף לגבר שנפצע באורח קשה ומאושפז ביחידה לטיפול נמרץ בשערי צדק. הרבש"ץ זיהה את המחבל ודרס אותו ברכבו, קצין צה"ל שהיה בחופשה ירה על המחבל וחיסל אותו

זמן צפייה: 02:14

בתיעוד הפיגוע בקריית ארבע בו נרצח גבר כבן 50 ונפצעו שלושה נוספים אמש (שבת) ניתן לראות את המחבל, שהגיע עם רכב לשכונת גבעת האבות, יורה מתוך חלון הרכב לעבר שני אנשים במכולת של פלסטינים. כוחות של כיתת הכוננות בקריית ארבע הוקפצו לאירוע, ובהגיעם נפתחה לעברם אש נוספת ע"י המחבל. הרבש"ץ זיהה אותו, ירה בו ודרס אותו ברכבו, ואז קצין צה"ל שהיה בחופשה ירה על המחבל וחיסל אותו.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2210300637' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד הפיגוע בקריית ארבע' poster='' kid='1_q4060g9x' duration='']

סג"מ ב', מ"מ בחטיבת גולני שחיסל את המחבל, סיפר: "ישבתי בביתי כשלפתע שמעתי יריות מבחוץ. יצאתי החוצה תוך כדי שאני דורך את הנשק שלי וחברתי לש.ג. הקרוב, שם פגשתי את קב"ט חברון. הצטרפתי אליו ונסענו לכיוון האירוע. נתקלנו במחבל אחד שפתח בירי. אני זיהיתי את זה ופרקתי לצד ימין לכיוון מחסה. הקב"ט נפגע, השבתי באש. זיהיתי שהקב"ט נפגע תוך כדי ירי והלכתי לחלץ אותו אחורה. המשכתי לירות לכיוון המחבל ירי רתק. הגיע רבש"ץ היישוב ודרס את המחבל".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2210300728' autoplay='0' credit='' desc='הקצין שחיסל את המחבל: "הקב"ט נפגע והשבתי באש"' poster='' kid='1_333yi4vg' duration='']

המחבל הוא מוחמד אל ג'עברי מאזור חברון המזוהה עם חמאס. אחיו ואיל אל ג'עברי נמצא בעזה לאחר ששוחרר מכלא בישראל. אל ג'עברי סבל ממחלה סופנית וימיו ככל הנראה היו ספורים. במהלך הלילה פעל צה"ל באזור חברון, והכוחות נכנסו לבית משפחתו של המחבל ועצרו את אחיו, נביל כמאל אל ג'עברי. הבית מופה לצורך הכנתו להריסה, בהתאם להחלטות בנושא שיתקבלו בהמשך. במקום התפתחו הפרות סדר, אך לא דווח על נפגעים.

המחבל שביצע את הפיגוע בקריית ארבע
המחבל שביצע את הפיגוע בקריית ארבע

במהלך הלילה בוצע ירי מרכב חולף לעבר כוח צה"ל בצומת בני נעים שבמרחב החטיבה המרחבית יהודה. ‏הכוח הגיב בירי לעבר הרכב שנמלט מהמקום, ולא היו נפגעים בקרב כוחות צה"ל, שהחלו בסריקה אחר חשודים במרחב.

ראש הממשלה יאיר לפיד קיים הלילה הערכת מצב ביטחונית בעקבות הפיגוע, והנחה על תגבור כוחות הביטחון באיזור. לפיד קיבל עדכון על הפיגוע ותמונת המודיעין בשטח, כמו גם על ההיערכות והצעדים שננקטים על מנת לשמור על שגרה בטוחה. בדיון השתתפו שר הביטחון בני גנץ, השר לביטחון הפנים עמר בר-לב, ראש המל"ל איל חולתא, הרמטכ"ל אביב כוכבי, ראש השב"כ רונן בר, המפכ"ל קובי שבתאי, ראש אמ"ן וגורמים נוספים.

"אני משתתף בצערה של משפחת הנרצח בפיגוע הערב", מסר ראש הממשלה לפיד, "אין מילים שיכולות לנחם אתכם בשעה קשה זו. אני מאחל החלמה מהירה לפצועים. נפעל בכל הכלים שעומדים לרשותנו ולא ניתן לטרור להרים ראשו".

נשיא המדינה יצחק הרצוג מסר: "מזועזע מהפיגוע בקריית ארבע בצאת השבת ומתאבל עם משפחתו ואוהביו של הנרצח. אני מתפלל להחלמתם המהירה של הפצועים ומחזק את תושבי קריית ארבע בשעה קשה זו. מחזק את איש הביטחון של היישוב שניטרל את המחבל המתועב בתושייה גדולה, את צה"ל, המשטרה וכוחות הביטחון שפועלים כל העת למען בטחון ישראל".

אחד הפצועים מהפיגוע בקריית ארבע בהדסה עין כרם
אחד הפצועים מהפיגוע בקריית ארבע בהדסה עין כרם | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

הגבר שנפצע קשה בפיגוע הוא עופר אוחנה, חובש ותיק בחברון ומתנדב בהצלה ללא גבולות יו"ש, שהגיע לזירה על מנת לסייע לפצועים ונורה בעצמו. הוא פונה לבית החולים שערי צדק בירושלים ועבר שני ניתוחים. מבית החולים נמסר כי הוא מורדם ומונשם ביחידה לטיפול נמרץ במצב קשה אך יציב ולא נשקפת סכנה לחייו. שני הפצועים קל קיבלו טיפול רפואי בבית החולים הדסה עין כרם ושוחררו לביתם במהלך הלילה.

חברו של אוחנה, חובש רפואת חירום במד"א ישראל ליאור, סיפר: "הגעתי עם חובש נוסף לזירת האירוע סמוך לחסם אשמורת בחברון. הבחנו ברכב כשבכיסא שליד הנהג ישב גבר כבן 50 מחוסר הכרה עם פצעי ירי בגופו. יחד איתי היה חובש בכיר במד"א שהחל לטפל בפצוע שברכב. בזמן שרצתי להביא ציוד רפואי שמעתי את החובש שאיתי צעק "נפצעתי. ירי עלי". תפסנו מחסה ובזמן שאני מעניק טיפול מציל חיים לחובש שאיתי הזעקנו כוחות נוספים ולאחר שהגיעו פינינו את הפצוע מהרכב ואת החובש שאיתי לבתי החולים".