אחרי 90 יום: אילן וייס, עידן שתיוי וחנן יבלונקה הוגדרו חטופים

עידן שתיוי (28) וחנן יבלונקה (42) הוגדרו כנעדרים מאז הטבח במסיבת הטבע ליד קיבוץ רעים ב-7 באוקטובר. אילן וייס (56) מבארי, שמשפחתו עודכנה בתחילת השבוע כי נרצח - מוגדר חטוף גם כן

זמן צפייה: 03:37

ביום ה-90 למלחמה, שלושה חודשים בדיוק אחרי מתקפת חמאס, עודכנו היום (חמישי) משפחותיהם של עידן שתיוי וחנן יבלונקה, שהוגדרו נעדרים מ-7 באוקטובר, כי הם נחטפו לעזה. בנוסף, גם אילן וייס - שמשפחתו עודכנה בתחילת השבוע כי נרצח בשבת השחורה, עודכנה כי נחטף.

אילן וייס בן ה-56 מקיבוץ בארי הוגדר כנעדר תחילה, הוכרז כנרצח בשבת השחורה בתחילת השבוע וכיום נמסר כי נחטף. אשתו שירי (53) ובתו נגה (18) נחטפו לעזה ושוחררו בפעימה השנייה של עסקת שחרור החטופים.

בשבת השחורה התחבאו בני משפחת וייס בממ"ד, אך הקשר עם אילן נותק כבר בשעות הבוקר המוקדמות, לאחר שיצא מהמרחב המוגן כדי להגן על משפחתו ובני הקיבוץ. בתו נגה התחבאה מתחת למיטה וראתה את אימה נחטפת לאחר שהמחבלים הציתו את הבית. עם התגברות הלהבות, נגה התקשתה לנשום והצליחה לברוח מחלון הממ"ד ולהתחבא בשיחים, עד שהתגלתה ונחטפה גם היא.

בהודעה מטעם קיבוץ בארי נמסר כי וייס, ששימש כסגן ראש צוות החירום ונתן תמיכה לוגיסטית לחברי כיתת הכוננות של הקיבוץ, היה "איש מוכר ומוערך בקרב כל קהילתו, אותה אהב כל כך". עוד נמסר כי הקיבוץ מבקש להכיר בוייס כחלל צה"ל שנרצח בעת מילוי תפקידו, מכיוון שהוא יצא להחליף את הרבש"ץ בפתיחת הנשקייה במטרה לחלק נשקים לחברי כיתת הכוננות במהלך פשיטת המחבלים.

עידן שתיוי
עידן שתיוי

עידן שתיוי בן ה- 28 נחטף מהמסיבה ברעים. הוא סטודנט לקיימות, שחיכה בהתרגשות למשלחת ההתנדבות באפריקה שהיה אמור לטוס אליה. כשהטבח הנוראי החל עידן התפצל מחבריו על מנת לעזור לשני מבלים נוספים שפגש ועד היום אף אחד לא ידע מה עלה בגורלו.

חנן יבלונקה בן ה-42 נחטף גם הוא מהמסיבה ברעים. כל חבריו נרצחו במסיבה. אביו אמר לחדשות 13: "הודיעו לנו ונתנו לנו תקווה, אנחנו כבר מעל 60 יום יודעים שהוא חטוף אבל עכשיו קיבלנו אישור רשמי. לא נכנסנו לפרטים החדשים, אנחנו לא בדיוק יודעים".