סגנו של נסראללה: "הלחימה תהיה ארוכה, מוכנים לכניסה קרקעית"

לראשונה מאז חיסול מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, אמר נעים קאסם בנאום: "איבדנו מנהיג ואח, נמשיך את דרכו ונשיג את המטרות שהציב". הוא הכחיש את הדיווחים על כך שנסראללה שהה בזמן התקיפה עוד עוד 20 מפקדים בכירים בחיזבאללה - והדגיש: "אנחנו מוכנים להגן על לבנון אם ישראל תפלוש"

זמן צפייה: 03:01

בנאום ראשון מאז חיסול מזכ"ל חיזבאללה, נשא היום (שני) סגנו נעים קאסם נאום ראשון. הוא אמר כי הארגון איבד "מנהיג ואח" -והוסיף כי חרף האבידות הקשות שספג, חיזבאללה "ערוך לכניסה קרקעית של ישראל. נמשיך את דרכו של נסראללה ושנגי את המטרות שהציב". הוא התייחס גם לזהות מחליפו של נסראללה, ואמר כי הוא "ייבחר בהקדם האפשרי".

סגן מזכ"ל חיזבאללה, נעים קאסם
סגן מזכ"ל חיזבאללה, נעים קאסם | צילום: רויטרס

בחלוף שתי יממות מהחיסול הדרמטי, פרטים חדשים מתחילים להתגלות על מבצע "סדר חדש" של צה"ל. אתמול דווח במהדורה המרכזית כי גופתו של נסראללה חולצה מההריסות, והיא נמצאה בשלמותה. עובדה זו מצביעה על כך שמזכ"ל חיזבאללה ככל הנראה נהרג מפגיעות הדף.

מי שלא נכח בבונקר וניצל מהחיסול הוא האשם ספי א-דין, בן דודו של נסראללה, שעל פי דיווח ברשת אלחדת' נבחר על ידי מועצת השורא של חיזבאללה לתפקיד המזכיר הכללי של הארגון. בפני א-דין ניצבים אתגרים משמעותיים, ובעקבות חיסול שורת בכירי חיזבאללה, לצד הקושי באיתור אמצעי תקשורת בטוחים, הוא יתקשה להביא לידי ביטוי את היכולות של חיזבאללה.

בעקבות זאת, חיזבאללה מתקשה לעשות שימוש בנשק ארוך הטווח שברשותו, ובישראל מעריכים כי ארגון הטרור יצליח להפעיל מחדש את מערך הטילים שלו רק בעוד כמה ימים. עם זאת, במערכת הביטחון יוצאים מנקודת הנחה כי הנקמה על חיסול נסראללה עוד תגיע - וההיערכות נמצאת בשיאה.

ביום שבת, הנהגת חיזבאללה פרסמה הודעה רשמית בנוגע לטקסים לזיכרו של נסראללה, בה הודיעה כי היא מקיימת מגעים אינטנסיביים והתייעצויות בדרגים הגבוהים ביותר עם בכירים בעיראק ובאיראן בנושא. בהודעה צוין כי תיערך "הלוויה היסטורית" בביירות עבור נסראללה, ובנוסף תתקיים תפילה באיראן. בסיום הטקס בביירות, הגופה תועבר במטוס נשיאותי לכרבלאא' - שם ייטמן מזכ"ל חיזבאללה לשעבר בסמוך לסבו, האמאם אלחוסיין.