בית מחבל נהרס בשכם, הפלסטינים דיווחו על הרוג מאש צה"ל

צה"ל הרס בלילה את בית אחד המחבלים שביצעו את פיגוע הירי שבו נהרג סמ"ר עידו ברוך בשבי שומרון. במקום התפתחו הפרות סדר שבהן, לפי הפלסטינים, נהרג אדם אחד ועשרות נפגעו כתוצאה משאיפת גז מדמיע

זמן צפייה: 00:45

צה"ל הרס בלילה (חמישי) את ביתו של המחבל שהשתתף בפיגוע שבו נהרג סמ"ר עידו ברוך, לוחם סיירת גבעתי שנהרג בפיגוע ירי סמוך לשבי שומרון. במהלך הפעילות התפתחו הפרות סדר שכללו גם ירי והשלכת מטענים לעבר הכוחות. הפלסטינים דיווחו על הרוג אחד ועשרות נפגעים כתוצאה משאיפת גז מדמיע. לא דווח על נפגעים לכוחות צה"ל.

מצה"ל נמסר: "צה"ל הרס את בית אחד המחבלים שביצעו את הפיגוע בו נפל הלוחם עידו ברוך ז"ל אשר שירת בסיירת גבעתי. כוחות של יחידת יהלום, הנדסה שומרון יחד עם סיירת גבעתי וגדוד שקד עם מג"ב הרסו בשכונת רפידיה שבעיר שכם את בית המחבל אסאמה טוויל שהיה אחד השותפים להריגתו של הלוחם עידו ברוך. במהלך הפעילות, חמושים ירו לעבר כוחותנו שהגיבו בירי ואמצעים לפיזור הפגנות. בנוסף, נזרקו מטענים וזיקוקים".

סמ''ר עידו ברוך שנהרג בפיגוע הירי סמוך לשבי שומרון
סמ''ר עידו ברוך שנהרג בפיגוע הירי סמוך לשבי שומרון | צילום: דובר צה''ל
ההרוג הפלסטיני, חליל יחיא אל אניס
ההרוג הפלסטיני, חליל יחיא אל אניס

הפיגוע שבו נהרג סמ"ר עידו ברוך התרחש ב-21 באוקטובר אשתקד, אז נורה הלוחם מרכב חולף ופונה לבית החולים מאיר בכפר סבא, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

איתן ברוך, אביו של עידו ברוך, אמר לחדשות 13: "אפילו לא ידעתי שהרסו את הבית. זה אמור היה להיות אתמול. אני לא מתעסק בצד שלהם, אלא רק בצד החיובי. לא בנקמה, לא בשלילי. אנחנו עוסקים בהנצחה של עידו ובאנרגיות חיוביות".

פעילות צה''ל בשכם
פעילות צה''ל בשכם | צילום: דובר צה''ל
פעילות צה''ל בשכם
פעילות צה''ל בשכם | צילום: דובר צה''ל
פעילות צה''ל בשכם
פעילות צה''ל בשכם | צילום: דובר צה''ל