מחבל בכיר בחיזבאללה חוסל בעומק לבנון; הושמדה מנהרה בח'אן יונס

צה"ל: מחבל בכיר במערך הטילים והרקטות של חיזבאללה חוסל. מזכיר המדינה האמריקני בלינקן נועד עם הנשיא, רה"מ ושר הביטחון. חיל האוויר תקף יעדים צבאיים ומחבלי חיזבאללה בדרום לבנון: "שניים נהרגו". בשל המחסור בכוח אדם: צה"ל יקרא בחזרה לאזרחים שקיבלו פטור משירות מילואים. הותר לפרסום: סגן שחר בן נון נהרג ברצועה בעקבות תקלה בתקיפת חיל האוויר בח'אן יונס | עדכונים שוטפים

בקצרה:

היום ה-318 למלחמה: מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן מפעיל לחץ על ראש הממשלה בנימין נתניהו להסכים לעסקה, וערך היום (שני) סבב פגישות עם שר הביטחון יואב גלנט, הרמטכ"ל הרצי הלוי והנשיא יצחק הרצוג. בהצהרה שנשא הערב, אמר בלינקן כי בפגישתו עם ראש הממשלה, נתניהו הכיר בהצעה האמריקנית שהוצגה בפסגה בקטר: "הצעד החשוב הבא הוא הסכמת חמאס, ואחר כך הסכם על דרך יישום המתווה". מלשכת רה"מ נמסר כי נתניהו "חזר על מחויבותה של ישראל להצעה האמריקנית העדכנית בעניין שחרור החטופים - הלוקחת בחשבון את הצרכים הביטחוניים של ישראל, שעליהם הוא עומד בתוקף".

כוחות צה"ל השמידו מנהרה תת-קרקעית באורך של כקילומטר וחצי בח'אן יונס, ובעומק לבנון חוסל מחבל מרכזי ביחידת הרקטות והטילים של חיזבאללה. חמאס הודיע היום כי הוא מקבל אחריות על ניסיון הפיגוע ההמוני בתל אביב, ואמר כי הפעולה בוצעה עם הג'יהאד האסלאמי. שב"כ והמשטרה מסרו כי הפיצוץ "בוצע עם מטען חבלה רב-עוצמה". בחמאס איימו לשוב לפיגועי ההתאבדות "כל עוד ישראל תמשיך בטבח ובמדיניות החיסולים בעזה". הכוננות בגוש דן הוגברה.

דובר צה"ל התיר הערב לפרסום כי באירוע קשה בח'אן יונס נהרג סגן שחר בן נון, בן 21 מפתח תקווה, מפקד צוות בסיירת צנחנים, כתוצאה מתקלה טכנית בתקיפת חיל האוויר. בגבול הצפון: רב-נגד מחמוד עמרייה, בן 45 מאבטין, גשש בעוצבת ברעם, נהרג היום מפגיעת כטב"ם ששיגר חיזבאללה במרחב יערה. קצין לוחם בעוצבת ברעם נפצע באורח קשה בתקרית.

[timeline id="6130" name="חרבות ברזל - יום 318"]

בהכנת הידיעה השתתפו אור הלר, אלון בן דוד, חזי סימנטוב, אלמוג בוקר, מוריה אסרף, אלי סניור, יוסי אלי, ישי פורת, גיל תמרי, נריה קראוס, יוסף ישראל, עלי מוגרבי, הילה אלרואי, מאיר מרציאנו, ברוך קרא, אביעד גליקמן, מתן חודורוב, נגה ניר נאמן, ליאור ורוצלבסקי, מיה איידן, אריאלה שטרנבך, סיון אלקלק, לירון שמם, נעם גולדברג, טל שורר, רוני שצ'וצ'ינסקי, אלעד זיני, אורי שאבי, רן מאיר ודני מולכו