פלסטינים נעצרו בחשד לפיגועים נגד אוטובוס ועמדה צבאית

שב"כ עצר שני מחבלים בביצוע הפיגוע בתחילת השבוע שבו נפצעו חיילים סמוך לנבי סאלח בבנימין. בנוסף, נעצרו חשודים בביצוע פיגוע הירי לעבר אוטובוס בכביש 60 לפני כשלושה שבועות

נשקים ואמצעי לחימה שנתפסו במסגרת המעצרים
נשקים ואמצעי לחימה שנתפסו במסגרת המעצרים | צילום: תקשורת שב"כ

הטרור בשטחים: שב"כ וצה"ל עצרו בימים האחרונים שני חשודים בביצוע פיגועים לעבר עמדת שמירה צה"לית סמוך לנבי סאלח בבנימין, שבהם נפצעו חייל אחד באורח בינוני ושלושה נוספים קל. באחד מהם הושלך לעבר החיילים בעמדה מטען נפץ מאולתר.

בנוסף, בשבועות האחרונים נעצרו כמה חשודים פלסטינים נוספים בביצוע פיגועי ירי לעבר כוחות הביטחון וכן פיגוע הירי לעבר אוטובוס אזרחי בכביש 60 לפני שלושה שבועות, במארב מתוכנן ליד עופרה.

נשקים ואמצעי לחימה שנתפסו במסגרת המעצרים
נשקים ואמצעי לחימה שנתפסו במסגרת המעצרים | צילום: תקשורת שב''כ

במהלך חקירתם בשב"כ עלה כי אותם חשודים ביצעו את הפיגועים וכן נתפסו כלי נשק ששימשו את חברי החוליות. עוד נעצרו חשודים, פעילי ארגון החזית העממית מהכפר דקו, שביצעו ב-20 ביולי פיגוע ירי לעבר סיור של כוחות הביטחון. בכלל האירועים לא היו נפגעים.

המעצרים של שב"כ וצה"ל באים על רקע התחממות בגזרת יהודה ושומרון, אשר נתפסים במערכת הביטחון כ"אינתיפאדה מסוג חדש", כזו ששונה מההתפרצויות שחווינו בסוף שנות ה-80 ובתחילת שנות האלפיים. מה שמאפיין אותה זה המון אלימות כלפי כוחות צה"ל בכל מעצר, לא רק בג'נין ובשכם, וטרור מבוזר - צעירים שלא מזדהים עם שום ארגון טרור.

נשקים ואמצעי לחימה שנתפסו במסגרת המעצרים
נשקים ואמצעי לחימה שנתפסו במסגרת המעצרים | צילום: תקשורת שב''כ

אתמול סוכל פיגוע המוני ביפו, בשעה שצוות יס"מ של משטרת מחוז תל אביב זיהה גבר חשוד, ובבדיקה נמצא כי מדובר בשוהה בלתי חוקי שהחזיק תת מקלע מסוג קרלו ושני מטעני צינור. בתחקור ראשוני בשטח הודה החשוד: "באתי לעשות פיגוע בתל אביב".

לפני יומיים נוטרל ונעצר פלסטיני שניסה לחטוף נשק מחייל בבית פוריק, סמוך לשכם, ונורה על ידי חייל נוסף שהיה בשטח. החייל פתח בנוהל מעצר חשוד וירה באוויר, ובהמשך גם לעבר הקרקע, אך לא כיוון למסת גוף. החשוד נוטרל, נפצע ונעצר, וטופל על ידי הסהר האדום.