הותר לפרסום: סוכל פיגוע של מחבלים תומכי דאעש במזרח ירושלים

מהחקירה עולה כי שני הצעירים, בני 21 ו-23 מג'באל מוכאבר, התכוונו להרכיב מטעני נפץ ואמצעי חבלה כדי לפגוע בשוטרים ובלוחמי מג"ב. השניים פעלו בהשראת סרטוני זוועות של דאעש, אותם צרכו באינטרנט ובטלגרם

זמן צפייה: 00:49

היחידה המרכזית במשטרת מחוז ירושלים ושב"כ הודיעו היום (חמישי) כי סיכלו פיגועי טרור שתכננו שני מחבלים תומכי דאעש במזרח ירושלים. מפרטי החקירה עולה כי השניים תכננו להרכיב מטעני נפץ ואמצעי חבלה בכדי לפגוע בכוחות ביטחון, אך הם נעצרו לאחר חקירה בת מספר שבועות - טרם הספיקו להוציא את תוכניתם לפועל. נגד השניים הוגשה הצהרת תובע, ובקרוב יוגש נגדם כתב אישום.

החשוד הראשון, בן 23 מג'בל מוכאבר שבמזרח ירושלים, נחקר ומעצרו הוארך בבית המשפט מספר פעמים. ב-25 בדצמבר נעצר גם חברו, חשוד נוסף כבן 21 מאותו אזור מגורים. מהחקירה עולה כי השניים צרכו באמצעות האינטרנט והטלגרם תכנים רבים של ארגון הטרור, בהם גם תכני זוועה, סרטוני הרג מזירות לחימה בחו"ל ועוד.

פעילות מג"ב במזרח ירושלים
פעילות מג"ב במזרח ירושלים | צילום: דוברות המשטרה

בהשפעת אותם התכנים, התכוונו השניים לפגוע בשוטרים ובלוחמי מג"ב. לפני שנעצרו, הצעירים החלו בהכנות לביצוע הפיגועים, ובלמידה על אופן הכנת המטענים ואמצעי החבלה. בחיפוש שערכו החוקרים במכשיר הטלפון הנייד של אחד מהם, נמצא חומרי פדופיליה שאותם צרך, ובשל כך נפתח נגדו תיק חקירה נוסף.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2401111713' autoplay='0' credit='דוברות המשטרה' desc='רגעי המעצר של שני החשודים' poster='' kid='1_epdyw4jn' duration='70']

בתיעוד ממצלמות הקסדה של לוחמי יחידת מתיל"ן של מג"ב ירושלים ובלשי ימ"ר מחוז ירושלים מרגעי המעצר של שני המחבלים, ניתן לראות כי בביתם נתפסו חומרים רבים המשייכים אותם לארגון דאעש. בין החומרים, נמצאו חוברות הדרכה לבניית ותפעול מטעני חבלה.