פרסום ראשון: תוכנית המחבלים לכבוש בסיס בגבול מצרים

מסמכים חדשים שנמצאו על ידי הכוחות באזורי הלחימה חושפים את ממדי התוכנית שמחבלי חמאס התכוונו להוציא לפועל בשבת השחורה. מהחדירה הרכובה לישראל, דרך השתלטות על היישוב בני נצרים - ועד לכיבוש מוצב צבאי בגבול עם מצרים. לוחמות שיריון איתרו את המחבלים וחיסלו אותם במקום, בטרם הספיקו לממש את תכניותיהם

זמן צפייה: 01:36

פרסום ראשון: אחרי החדירה לשטח ישראל והטבח בעוטף עזה - חמאס תכנן להשתלט על היישוב הדרומי בני נצרים ועל מוצב צבאי בגבול ישראל-מצרים. תוכנית זו נחשפה לראשונה כשהכוחות בשטח מצאו מסמכים המעידים על התוכנית לאחר שביצעו סריקות וטיהרו את אזורי הלחימה. בטרם הצליחו לממש את תוכניותיהם - לוחמות שיריון שאיתרו את המחבלים ירו לעברם וחיסלו אותם במקום.

על פי המסמכים והראיות, עולה כי מדובר בתוכנית בת שלושה שלבים. השלב הראשון היה הכניסה הרכובה לישראל והחדירה ליישובי העוטף ולבסיסים באזור. השלב השני של התוכנית היה השתלטות על היישוב בני נצרים הנמצא במרחק 800 מטר מגבול ישראל-מצרים, והשלב השלישי - כיבוש מוצב צבאי באזור ופגיעה באמצעי תצפיות של צה"ל. כמו כן, עלה מהתוכניות כי המחבלים תכננו לברוח לאחר מכן למצרים דרך הגבול.

חרבות ברזל שלבי התוכנית המלאה של מחבלי חמאס, כפי שעלה ממסמכים שנמצאו בשטח לאחר המתקפה
שלבי התוכנית המלאה של מחבלי חמאס, כפי שעלה ממסמכים שנמצאו בשטח לאחר המתקפה | צילום: חדשות 13
חרבות ברזל התוכנית המלאה של מחבלי חמאס, כפי שעלה ממסמכים שנמצאו בשטח לאחר המתקפה
התוכנית המלאה של מחבלי חמאס, כפי שעלה ממסמכים שנמצאו בשטח לאחר המתקפה | צילום: חדשות 13

בין המסמכים שנמצאו היו מפות של היישוב בני נצרים וסביבתו, צילומים אוויריים של היישוב, ותמונות של הבסיסים הצבאיים באזור. הניסיון של מחבלי חמאס להוציא את השלב השני והשלישי של התוכנית לפועל נכשל, לאחר שצוות טנקיסטיות, לוחמות בחיל השיריון, מגיעות לאזור בשלב מוקדם, מאתרות את מחבלי החמאס, מבצעות לעברם ירי ומחסלות את המחבלים לפני שהצליחו להוציא את התוכנית לפועל.