עשרות בוגרי אמ"ן הודיעו: לא נתנדב למילואים אם החקיקה תעבור

במחאה על המהפכה המשפטית, קבוצה המונה למעלה ממאה בוגרים ובוגרות, רובם קצינים ששירתו בחטיבת המחקר של אגף המודיעין, פרסמו עצומה בה הבהירו כי אם החקיקה ה"פוגענית" תאושר - לא ימשיכו להתנדב לשירות בחטיבה. למעלה מ-500 בוגרי יחידת מורן של חיל התותחנים חתמו גם הם על עצומה דומה

זמן צפייה: 01:19

מחאת המילואים באמ"ן - פרסום ראשון: במחאה על המהפכה המשפטית, קבוצה המונה למעלה ממאה בוגרים ובוגרות, רובם קצינים ששירתו בחטיבת המחקר שבאגף המודיעין, פרסמו הערב (ראשון) עצומה בה הבהירו כי אם החקיקה ה"פוגענית" תאושר - לא ימשיכו להתנדב לשירות מילואים בחטיבה.

הקבוצה הזו מצטרפת לשורה של עצומות ומכתבים של בוגרי יחידות שונות באגף המודיעין בפרט ובצה"ל בכלל, שהודיעו זה מכבר כי לא יתייצבו לשירות מילואים אם המהפכה המשפטית תאושר בכנסת. במשרד הביטחון ובמטה הכללי של צה"ל עוקבים מקרוב אחר ההתפתחויות הללו, שם מודאגים מאפשרות של התרחבות והתפשטות התופעה ליחידות נוספות.

חיל המודיעין, צה''ל
חיל המודיעין, ארכיון | צילום: דובר צה''ל

"היינו שם - בעיתות מלחמה ובעיתות שלום. זוהי עת חירום", כתבו בעצומה בוגרי היחידה. "בחודשיים האחרונים אנחנו ניצבים וניצבות בפני קידום חקיקה שמטרתה פגיעה אנושה במערכת המשפט הישראלית והפיכתה לזרוע פוליטית של הממשלה והקואליציה. החקיקה הנ"ל תביא לפגיעה קשה בדמוקרטיה הישראלית. אנו, שראינו מקרוב כיצד מתנהלות מדינות באזור בהן לשליט כוח בלתי מוגבל, לא נעמוד מנגד", הבהירו. "אם תאושר החקיקה המסוכנת, לא נמשיך להתנדב לשירות מילואים בחטיבת המחקר של אמ"ן. אנו קוראים לממשלה ולקואליציה לעצור את החקיקה, ולגבש הסכמה רחבה עבור איזון נכון בין שלוש הרשויות", הוסיפו.

סוללת תותחנים של צה''ל בגבול לבנון
סוללת תותחנים של צה''ל בגבול לבנון. תמונת ארכיון | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום, למעלה מ-500 בוגרים ובוגרות של יחידת מורן/מיתר השייכת לחיל התותחנים חתמו גם הם על עצומה בה קראו "לעצור את המהלכים להחלשת מערכת המשפט והמשטר הדמוקרטי בישראל", שכן, "שלטון עם כוח בלתי מוגבל, ללא איזונים ובלמים, לא ישמור על זכויות הפרט והמיעוט ולא יגן על כלל האזרחים". בניגוד לבוגרי יחידות אחרות בצה"ל - יוצאי יחידת מורן לא הודיעו כי יסרבו להתייצב לשירות מילואים אם החקיקה תאושר.