רגע לפני פתיחת הקלפיות: מערכת הביטחון בדריכות שיא

אחרי שני פיגועים תוך יממה, בצה"ל, בשב"כ ובמשטרה מגבירים את הכוננות לקראת יום הבחירות. התרעות לפיגועים מגיעות בעיקר מסביבתם של חברי "גוב האריות" שטרם חוסלו או הסגירו את עצמם. במקביל, חוששים מחקיינות של מפגעים בודדים - ועושים הכל כדי שיום הבוחר יעבור בשלום

זמן צפייה: 01:22

אחרי שני פיגועים תוך יממה, במערכת הביטחון נמצאים בדריכות שיא לקראת יום הבחירות שיערך מחר (שלישי). אתמול, בהתאם להערכת מצב בטחונית, ובאישור הדרג המדיני, בצה"ל הוחלט על הטלת סגר על יהודה ושומרון.

בינתיים, ההתפרקות של כנופיית "גוב האריות" נמשכת. בתוך כך, חבר בכיר נוסף בחבורה, המבוקש מוחמד טבאנג'ה, שנפצע במהלך עימותים עם כוחות צה"ל לפני כשבוע, הסגיר את עצמו במהלך היום, יחד עם נשקו לרשות הפלסטינית. למרות התפרקות הכנופייה, שמעוררת אופטימיות בישראל, עדיין קיימות התרעות לפיגועים המגיעות בעיקר מסביבתם של חברי הכנופיה שטרם חוסלו או הסגירו את עצמם.

המבוקש מוחמד טבאנג'ה, בכיר ''גוב האריות'' שהסגיר את עצמו לרשות
המבוקש מוחמד טבאנג'ה, בכיר ''גוב האריות'' שהסגיר את עצמו לרשות

במערכת הביטחון חוששים שאותם מחבלים ינסו להוציא לפועל פיגוע במהלך יום הבחירות וייתכן שגם בימים שלאחריו. במקביל, במערכת הביטחון מעריכים כי גם מפגעים בודדים עשויים לצאת ולפגע, וחוששים מחקיינות של הפיגועים האחרונים, שחלקם בוצעו על ידי מפגעים בודדים.

כאמור, הסגר על יהודה ושומרון ייכנס לתוקפו הלילה ויימשך עד ללילה שבין שלישי לרביעי (עם צאת יום הבחירות), כשמקביל צה"ל מתגבר את הכוחות בהגנה על קו התפר וגם בחברון. זאת, בעקבות הפיגוע שאירע בקריית ארבע ביום שבת.