תיעוד: עימותים אלימים ביו"ש על רקע מבצע הקמת המאחזים

חרף המסרים שהעבירה מערכת הביטחון למתנחלים כי הפעילות אינה חוקית, קבוצת מתנחלים החלה בעלייה לקרקע. בתוך כך, נרשמו עימותים בין כוחות הביטחון ופעילי שמאל

זמן צפייה: 01:33

עימותים אלימים נרשמו היום (רביעי) בין כוחות הביטחון ומפגיני שמאל באזור דרום הר חברון, על רקע המבצע להקמת מאחזים ביהודה ושומרון. אתמול דיווחנו במהדורה המרכזית כי קבוצת מתנחלים מתכוונת להקים ישובים חדשים בין שני כפרים פלסטיניים, במסגרת מבצע שלא היה כמותו שנים. ההקמה מתבצעת בו זמנית, תוך יום אחד, כשהכל גלוי - גם לצבא וגם ולמשטרה. כוחות הביטחון כבר ערוכים לסיכול המבצע ולמנוע טרור.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2207201208' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד העימותים' poster='' kid='1_b477g0nx' duration='']

סגן שר הביטחון לשעבר ושגריר ישראל באו"ם לשעבר דני דנון ביקר את החלטת מערכת הביטחון: "גנץ כבר שנה רודף את המתיישבים ביו"ש ומפעיל את מערכת אכיפת החוק באופן נלהב וסלקטיבי נגדם. גנץ טס לו לארה"ב והשאיר הוראה להמשיך לפגוע במתיישבים. כשאני הייתי סגן שר הביטחון, חיבקנו את המתיישבים. גנץ בוחר לחבק את הפלסטינים. כשנשוב לשלטון נמשיך לתמוך בכל מי שעוסק ביישוב הארץ. כל הכבוד לכל המתיישבים - עם ישראל אתכם".

בתוך כך, שר הביטחון בני גנץ שלח אמש מסר לתושבים ביהודה ושומרון לאחר שגורמי הביטחון הציגו לו מידע על כוונה של תושבים לצאת מחר למבצע של הקמת מאחזים בלתי חוקיים בכמה מוקדים בשטחים. גנץ הנחה להבהיר כי מדובר בפעילות שאינה חוקית. לפי הודעת משרד הביטחון, גנץ הדגיש כי רבים מהמתכננים להשתתף בפעילות נמנים על הרוב המוחלט של תושבי יו"ש שהם אזרחים שומרי חוק ואינם מודעים לכך שהפעילות אינה חוקית. "לא תתאפשר הפרת חוק", נמסר.

שר הביטחון בני גנץ בטקס קבלת הפנים לנשיא ביידן בנתב''ג
שר הביטחון בני גנץ | צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90

מדוברות המשטרה ודובר צה"ל נמסר בתגובה: "הקמת מאחזים ביהודה ושומרון שלא בהתאם לתהליכים והאישורים הנדרשים על פי דין והמנוגדים לחוק - אינה חוקית ואסורה. בהמשך להודעת הדרג המדיני, צה"ל, משטרת ישראל, מג"ב וכוחות הביטחון נערכים בכבישים, במחסומים, ובנקודות המרכזיות במרחב יהודה ושומרון לשמירה על הביטחון והחוק והסדר במרחב. כוחות משימה יעודיים יפעלו במטרה למנוע כל פעילות בלתי חוקית ועל מנת לקיים את המשימה המרכזית, מניעה וסיכול טרור".

במקביל, אנשי "שלום עכשיו" יחד עם ארגונים נוספים ופעילי שמאל צפויים להגיע מחר כדי לעצור את המבצע. בהודעת הארגון נכתב: "נגמרו הימים בהם כנופיית כהניסטים קטנה אלימה ומשיחית מחזיקה את ישראל בת ערובה. אם הממשלה, המשטרה, והצבא בוחרים להתכופף בפני המיליציות של בן גביר וסמוטריץ', אנחנו נעצור אותם על הגבעות".