פשיטה קרקעית במזרח ח'אן יונס: "עשרות הרוגים ופצועים בהפצצות"

שעות אחרי שבצבא קראו לעקורים להתפנות זמנית למרחב ההומניטרי במוואסי, תקף חיל האוויר יותר מ-30 תשתיות טרור בח'אן יונס, ואז החלה הכניסה הקרקעית של כוחות אוגדה 98. בעזה דיווחו על "עשרות הרוגים ויותר מ-100 פצועים", וכן על מנוסת המונים מהאזור

זמן צפייה: 01:21

אחרי שצה"ל קרא הבוקר (שני) לעקורים בשכונות המזרחיות של ח'אן יונס שברצועת עזה "להתפנות באופן זמני למרחב ההומניטרי המותאם במוואסי", ברצועה דיווחו על עשרות הרוגים ויותר מ-100 פצועים בפשיטה קרקעית של צה"ל באזור - והמונים תועדו נמלטים.

בשעות הערב אישר צה"ל כי כוחות אוגדה 98 חזרו לפעול בח'אן יונס, אחרי תקיפה של עשרות מטרות באזור על-ידי חיל האוויר. מדובר צה"ל נמסר כי הפעילות החלה "בעקבות מידע מודיעיני המעיד על הימצאות מחבלים ותשתיות טרור במרחב ובעקבות ניסיונות שיקום של חמאס"

מדובר צה"ל נמסר כי החל משעות הבוקר, כלי טיס של חיל האוויר בשילוב כוחות ארטילריה תקפו יותר מ-30 תשתיות טרור בח'אן יונס, ביניהם האזור ממנו בוצע שיגור שנפל בשטח פתוח סמוך לנירים מוקדם יותר היום.  בנוסף, חיל האוויר תקף מחסני אמל"ח, עמדות תצפית, פירים תת קרקעיים, ומבנים ששימשו את חמאס. במסגרת הפעילות הקרקעית, תקפו הכוחות וחיסלו מחבלים באמצעות תקיפות אוויריות וירי טנקים.

הריסות בח'אן יונס
הריסות בח'אן יונס | צילום: עבד רחים ח'טיב, פלאש 90
הריסות בח'אן יונס
הריסות בח'אן יונס | צילום: עבד רחים ח'טיב, פלאש 90

בצה"ל אמרו הבוקר כי "האזהרה המוקדמת מתבצעת על מנת לצמצם את הפגיעה באוכלוסייה האזרחית ולהרחיק אותה ממרחב הלחימה. צה"ל עומד לפעול בעוצמה נגד ארגוני הטרור". עוד נמסר: "עקב פעולות טרור רבות וירי רקטות מהחלק המזרחי של המרחב ההומניטרי בח'אן יונס", הוסיפו בצה"ל, "השהות במרחב זה הפכה מסוכנת. לכן, בעת הזו תתבצע התאמה של המרחב".

הריסות בח'אן יונס
הריסות בח'אן יונס | צילום: רויטרס

בתוך כך, דובר צה"ל מסר כי כלי טיס של חיל האוויר בהכוונת אוגדת עזה, אמ"ן ושב"כ חיסל את מחבל חמאס מוחמד אבו סידו, שהשתתף בטבח ב-7 באוקטובר. עוד נאמר כי "כוחות צוות הקרב של חטיבת אלכסנדרוני (3) חיסלו מספר מחבלים במרכז הרצועה; חיל האוויר תקף כ-35 מטרות טרור ברצועת עזה, בהן משגר במרחב ח'אן יונס שכוון לישראל, כמו גם מבנים צבאיים".