גויסו ע"י הג'יהאד האיסלאמי: שני ערבים-ישראלים הבריחו מטענים מירדן

שני אזרחים ישראלים מאזור טולכרם נעצרו בחודש שעבר לאחר שזוהו בעת הברחת אמצעי לחימה בגבול ירדן, וברשותם אותרו ארבעה מטענים תקניים וארבעה אקדחים, ומכתב האישום שהוגש נגדם עולה כי הם גוייסו להברחה על ידי פעילי טרור ממחנה הפליטים ג'נין

האמל"ח שנתפס בניסיון ההברחה בגבול ירדן
האמל"ח שנתפס בניסיון ההברחה בגבול ירדן | צילום: דוברות המשטרה

שני אזרחים ישראלים מאזור טולכרם גויסו על ידי פעילי הג'יהאד האיסלאמי והבריחו מטעני חבלה לישראל, כך הותר הבוקר (שלישי) לפרסום, עם הגשת כתב אישום נגד השניים - סאמר פריד ע'אנם כנוח, תושב קלנסווה שבשרון אשר מתגורר באזור טולכרם, ואסאמה נסים ע'אזי חארוף, אזרח ישראלי תושב אכתאבא/טולכרם. יחד עמם נעצר מעורב נוסף מאזור טולכרם.

השניים נעצרו בתחילת החודש שעבר בפעילות של משותפת של שב"כ, משטרת ישראל וצה"ל, לאחר שזוהו בעת הברחת אמצעי לחימה בגבול ירדן, וברשותם אותרו ארבעה מטענים תקניים וארבעה אקדחים. במסגרת חקירתם בשב"כ ובמשטרה עלה כי השניים גוייסו להברחה על ידי פעילי טרור בארגון הג'יהאד האסלאמי ממחנה הפליטים ג'נין.

מכתב האישום, שהוגש נגד השניים לבית המשפט המחוזי בנצרת על-ידי פרקליטות מחוז צפון, עולה כי הם היו מעורבים בהעברת אמצעי לחימה וכספים לפעילי טרור במחנה הפליטים נור אל שמס, בידיעה שהם מיועדים לפעילות טרור. בנוסף, הם מסרו בחקירה מידע אודות תכנון פעילות טרור נוספת שנחשפו אליה על ידי הפעילים בנור א-שמס.

האמל''ח שנתפס בניסיון ההברחה בגבול ירדן
האמל''ח שנתפס בניסיון ההברחה בגבול ירדן

משירות הביטחון הכללי נמסר: "פרשייה זו ממחישה פעם נוספת את המאמצים של גורמי טרור לקדם פעילות צבאית למול כוחות צה"ל ואזרחי מדינת ישראל, ובכלל זאת ניסיונות חוזרים ונשנים להבריח אמל"ח דרך גבולות המדינה. שירות הביטחון הכללי, משטרת ישראל וצה״ל ימשיכו לפעול בנחישות לאיתור וסיכול של כל כוונה לבצע החדרת אמל"ח על ידי גורמי טרור עויינים בחו"ל, המסכנים את ביטחון מדינת ישראל ואזרחיה והעמדתם לדין של פעילים אלה".