פשיטה ביו"ש על "צ'יינג'ים" של חמאס והג'יהאד; מיליונים הוחרמו

שר הביטחון יואב גלנט הודיע כי משרדי החלפנויות חלחול, בית אל-מקדס, אלפח'ר, אל-עג'ולי וחלפנות נור אל-הדא, שפועלים ביהודה ושומרון, יוכרזו כארגוני טרור בעקבות פעילותם להעברת כספים למטרות טרור לידי חמאס והג'יהאד האיסלאמי בעזה ויהודה ושומרון. כ-10 מיליון שקלים הוחרמו, כ-20 חשודים נעצרו

הכספים שהוחרמו
הכספים שהוחרמו | צילום: דוברות המשטרה

כחלק מהמאבק הכלכלי בארגוני הטרור, שר הביטחון יואב גלנט הכריז הלילה (חמישי) כי משרדי החלפנויות חלחול, בית אל-מקדס, אלפח'ר, אל-עג'ולי וחלפנות נור אל-הדא, שפועלים ביהודה ושומרון, יוכרזו כארגוני טרור בעקבות פעילותם להעברת כספים למטרות טרור לידי חמאס והג'יהאד האיסלאמי בעזה, יהודה ושומרון.

עם חתימת שר הביטחון על הצו המכריז על החלפנויות כארגוני טרור, כוחות הביטחון יצאו לפשיטה על תשעת הסניפים של החלפנויות, החרימו כספים בסכום של כעשרה מיליון שקלים ועצרו כ-20 פלסטינים החשודים בהעברת כספים לארגוני הטרור. "החלפנויות פעלו למימון הטרור במסגרת הונאה, כשהציגו עצמן כנותנות שירותים פיננסיים", נמסר. "הכרזתן כארגון טרור התאפשרה בתום חקירה משותפת של המטה ללוחמה כלכלית בטרור במשרד הביטחון, פיקוד המרכז בצה"ל, שב"כ, משטרת ישראל וגופי האכיפה הכלכליים".

שר הביטחון יואב גלנט
שר הביטחון יואב גלנט

גורם ביטחוני אמר: "המבצע הלילה הוא חלק מהמערכה הרחבה בפיקוד המרכז נגד חמאס. אוגדת איו"ש הובילה את המבצע בשיתוף פעולה בין-ארגוני יוצא דופן בין צה"ל, שב"כ, יחידת להב 433 וגופים נוספים. הפגיעה הכלכלית בחמאס משמעותית ביותר ומשפיעה באופן ישיר על היכולת שלו לייצר טרור ביהודה ושומרון".