מחבלים חדרו מירדן: 2 חיילים נפצעו קל-בינוני בפיגוע ליד ים המלח

שני מחבלים שחצו משטח ירדן פתחו בירי ביישוב נאות הכיכר שבדרום ים המלח, ונוטרלו על-ידי כוחות צה"ל והרבש"ץ של היישוב. על המחבלים אותרו שני אקדחי גלוק, סכין וכמה מחסניות, כמו גם מילון עברי-ערבי. נשלל החשד למחבל שלישי שנמלט מהזירה

זמן צפייה: 03:04

פיגוע ירי באזור ים המלח: חייל צה"ל ולוחם מילואים נפצעו היום (שישי) באורח בינוני וקל במהלך חילופי אש ביישוב נאות הכיכר מול שני מחבלים שחצו מירדן. אחד המחבלים נוטרל על-ידי כוחות צה"ל, והשני נוטרל על-ידי הרבש"צ של היישוב. הלוחמים שנפצעו פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחותיהם עודכנו. כוחות רבים חסמו צירים וביצעו סריקות מהאוויר ובקרקע בשל חשד להימצאות מחבל שלישי במרחב, אך בהמשך צה"ל שלל את החשד. לפי שעה, לא התבטל פסטיבל התמר המתקיים באזור ונפתח אמש. הוגברה הכוננות במרחב, יחידות מיוחדות וכטב"ם הוקפצו.

מצה"ל נמסר כי לוחמת ולוחם במילואים מגדוד 998 של פיקוד העורף חיסלו את שני המחבלים מטרים ספורים מגדר הגבול עם ירדן, לאחר שתצפיתניות צה"ל מגדוד האיסוף 727 זיהו אותם במרחב הגבול והקפיצו כוחות לנקודה שהגיעו תוך דקות. על שני המחבלים אותרו שני אקדחי גלוק, סכין וכמה מחסניות, כמו גם מילון עברי-ערבי.

חיילים בזירת הפיגוע בים המלח
חיילים בזירת הפיגוע בים המלח | צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90

המחבלים היו לבושים במדי צבא ירדן, אך בכירים ירדנים מיהרו להכחיש את השתייכותם לצבא המלכותי - ודווח כי פתחו בחקירה כדי לקבוע מהיכן השיגו את המדים וכיצד הצליחו לחצות את הגבול לישראל. טרם ידועה זהות המחבלים והאם הם משויכים לארגוני טרור. צה"ל פועל בתיאום עם צבא ירדן, שתיגבר את פעילותו על גדר הגבול עם פרוץ המלחמה.

זירת הפיגוע בים המלח
זירת הפיגוע בים המלח | צילום: רויטרס
זירת הפיגוע בים המלח
זירת הפיגוע בים המלח | צילום: רויטרס
כניסה לנאות הכיכר
כניסה לנאות הכיכר | צילום: דוברות זק"א

בצה"ל תיגברו את הסד"כ בחצי השנה האחרונה, ואחרי חיסולו של מנהיג חמאס יחיא סינוואר, הועלתה הכוננות מחשש לפיגוע בגבול ירדן. כמו כן, בצבא נערכים גם לאפשרות של פיגוע בגבול מצרים, בין היתר מצד שוטרים מצריים. כזכור, ב-8 באוקטובר, יום לאחר הטבח הרצחני ומתקפת הפתע, שוטר מצרי פתח באש לעבר אוטובוס של תיירים ישראלים באלכסנדריה, רצח שני ישראלים ופצע אחד באורח בינוני.

לפני כניסת החג, וטרם חיסול מנהיג חמאס יחיא סינוואר, התקבלו במערכת הביטחון יותר מ-50 התרעות לפיגועים, בהם פיגועי מטען והתאבדות. ברקע הדברים, ברשתות החברתיות חמאס קרא לביצוע פיגועים ספורדים שקשה לסכל, כמו פיגועי ירי, דקירה ודריסה.

רס"מ אדיר קדוש, לצד זירת הפיגוע
רס"מ אדיר קדוש, לצד זירת הפיגוע | צילום: לירון מולדובן, פלאש 90 / דוברות המשטרה

ביום שלישי נרצח בפיגוע ירי בכביש 4 רב-סמל מתקדם אדיר קדוש, שוטר בן 33, שנהרג מאש שנפתחה לעבר מכוניתו באזור מחלף יבנה. ארבעה נוספים נפצעו בפיגוע, בהם שני גברים כבני 42 שניים נוספים במצב בינוני ועוד שני פצועים באורח קל. המחבל חוסל על-ידי מתנדב מד"א שנקלע לזירת האירוע.

לפי החשד, המחבל, מוחמד דרדונה, הוא תושב רצועת עזה שנכנס לישראל כפועל חוקי ב-2021 ואז עבר ליהודה ושומרון, וההערכה במערכת הביטחון כי הוא חדר מהשטחים כשוהה בלתי חוקי. הוא התקרב רגלית לכביש הראשי, ירה בשוטר ואז המשך במסע ירי ופצע עוד ארבעה אזרחים.