לפיד: "אם גופתו של טירן לא תוחזר, החוטפים ישלמו מחיר יקר"

בתום הערכת מצב אמר ראש הממשלה כי "ישראל הוכיחה בחודשים האחרונים שאין מקום ואין מחבל שהיא לא יודעת להגיע אליו". על הפיגוע הכפול בירושלים הבוקר אמר לפיד: "הם יכולים לברוח ולהסתתר, זה לא יעזור להם. כוחות הבטחון יגיעו אליהם". הרמטכ"ל כוכבי קיצר את ביקורו בארה"ב וישוב לישראל

זמן צפייה: 02:07

בתום הערכת מצב ביטחונית, ראש הממשלה יאיר לפיד התייחס אחר הצהריים (רביעי) לפיגוע הכפול בירושלים שאירע הבוקר ואמר: "אני רוצה לומר מפה לאזרחי ישראל אנחנו נגיע אליהם. הם יכולים לברוח, הם יכולים להסתתר, זה לא יעזור להם. כוחות הבטחון יגיעו אליהם. אם הם יתנגדו הם יסוכלו. אם לא, אנחנו נמצה איתם את מלוא חומרת הדין".

לפיד הוסיף: "זה אירוע שונה באופיו ממה שראינו בשנים האחרונות. מתנהל כעת מאמץ מודיעיני נרחב שיביא לגילוי המחבלים הנתעבים, לגילוי מי שעומד מאחוריהם, ומי שמספק להם אמצעי לחימה". בהמשך, לפיד התייחס לחטיפת גופתו של טירן פרו על ידי מחבלים מג'נין. "שוחחתי היום עם אביו של טירן, לפי עדות המשפחה החוטפים נכנסו לבית החולים, ניתקו מהמכשירים ילד שנאבק על חייו, וחטפו את גופתו".

עוד אמר לפיד כי בחודשים האחרונים, "ישראל הוכיחה שאין מקום ואין מחבל שהיא לא יודעת להגיע אליו, מהקסבה בשכם, מחנה הפליטים בג'נין, לזירות קרובות ורחוקות. אם גופתו של טירן לא תוחזר, החוטפים ישלמו מחיר יקר. מדינת ישראל מתמודדת עם הטרור מיום הקמתה. אויבינו צריכים לדעת שאנחנו עומדים מולם מאוחדים וחזקים, עם אחד שיודע להתייצב יחד אל מול מבקשי נפשנו".

זירת הפיגוע בירושלים
אריה שצ'ופק ז''ל על רקע זירת הפיגוע בירושלים | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

לאחר הערכת מצב, הרמטכ"ל אביב כוכבי יקצר את ביקורו בארצות הברית וישוב לישראל. מהחקירה הראשונית של הפיגוע עולה כי מצלמות העירייה לא פעלו בזמן הפיגוע, מה שמקשה על הניסיון להבין מתי הונחו המטענים - ומי הניח אותם.

מוקדם יותר הותר לפרסום כי בפיגוע המשולב בירושלים שבו נפגעו 26 בני אדם, בהם אחד אנוש ושניים קשה, אריה שצ'ופק, בן 16 מירושלים, הוא הנער שנרצח בפיגוע. מצבם של שניים נוספים שמצבם מוגדר בינוני.

זירת הפיגוע בכניסה לירושלים
זירת הפיגוע בכניסה לירושלים | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

רב הישיבה שבה למד אריה שצ'ופק בבית מאיר, יהודה מושקוביץ', אמר לחדשות 13: "זה קשה מאוד, בוקר לא קל לכל עם ישראל ובפרט בישיבה שלנו - ישיבה של משפחת אחת. אריה היה בחור מקסים. הוא נלחם כמו אריה על כל יעד שקיבל על עצמו. בכל בוקר בשעה הזו הוא היה מחכה שם בתחנה, לא היה מפספס אף פעם. זה מה שהקדוש ברוך הוא רצה. ה' יעזור, שהקדוש ברוך הוא ירפא את שברנו".

זירת הפיגוע בכניסה לירושלים
זירת הפיגוע בכניסה לירושלים | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

סמוך ל-07:00 התפוצץ מטען חבלה בכניסה לירושלים. זמן קצר לאחר מכן נשמע פיצוץ נוסף בצומת בכניסה לשכונת רמות בעיר. 26 בני אדם נפגעו בשני הפיצוצים. שצ'ופק היה בדרכו לישיבת בית מאיר בה הוא לומד, כאשר התפוצץ המטען. הוא הגיע לבית חולים שערי צדק בירושלים במצב אנוש, שם נלחמו הרופאים על חייו אך נאלצו לקבוע את מותו. מבדיקה של חבלני משטרת ישראל בשתי הזירות עולה כי מדובר במטעני חבלה שונים שהונחו בשתי הזירות, ככל הנראה על אופניים. נמשכות הסריקות אחר מטענים אפשריים נוספים.